vraag over PCO

Hallo allemaal,

Ik ben gister bij de vk geweest voor een termijn echo. Ik vertelde haar dat ik PCO heb. Dit betekent dat het voor mij langer geduurd heeft om zwanger te worden. Mijn vk zei omdat ik PCO heb er in de 20 ste week van mijn zwangerschap nog een keer extra naar mijn suiker gekeken moet worden. Mijn vraag is dus wat is het verband tussen PCO en je suiker?

Nu 10 weken en 3 dagen zwanger.

Groetjes Jojanneke

hoi jojanneke
ik heb het even opgezocht omdat ik benieuwd was wat pco inhield.
wat ik kon vinden is : omdat vrouwen die pco hebben meer kans op diabetes hebben.en daarom voor en tijdens de zwangerschap naar de suiker gekeken moet worden..
ik hoop dat ik je nu iets nieuws vertel waar je iets mee kunt!
en gefeliciteerd met je zwangerschap!
groetjes

ja ik heb ook pso(s) en het komt indd omdat je meer kans hebt op diabetes dus vandaar dat ze dat extra in de gaten houden.
hoe lang heeft het bij jullie geduurt tot je zwanger was ? bij ons 2 jaar ong .

dit is een fijne site als je er meer over wilt weten
http://www.freya.nl/

Dankjewel dames. Hier heb ik wat aan.

@emerenia: Wij zijn vorig jaar mei begonnen en mochten van de gyn na een half jaar terug komen maar niet gedaan ivm trouwplannen. Na onze huwelijksreis heb ik nog even gewacht met naar de gyn gaan. Achteraf gezien was ik al zwanger op het moment dat ik naar de gyn ging maar wist het toen nog niet. Dus na ongeveer een ruim jaar spontaan zwanger geworden. Dank voor je site. Ga ik echt ff kijken.

Liefs Jojanneke

Terug
Bovenaan