Vraag over ponsplaatje voor het ziekenhuis

hey ladies,

Nou zat ik mijzelf af te vragen,Ik wil zelf poliklinisch bevallen,moet je dan al van te voren een ponsplaatje hebben van het ziekenhuis???
Of maak je dat in orde als je bent bevallen??

Mischien een vreemde vraag,maar ben benieuwd of iemand er voor mij een antwoord voor heeft

liefs lis(bijna 36 weken)

hallo,

ik weet niet of het overal hetzelfde is, maar bij mijn 1e had ik ook nog geen ponsplaatje, was opzicht geen ramp, maar ze hebben toen via mn verzekeringspapieren een pasje gemaakt. Ze gaven wel aan dat ze liever hadden gehad dat ik er al een had laten maken, bij de 2e had ik er dus netjes eentje bij me, nu bij de 3e heb ik er ook alweer een, maar dat ik ook omdat ik al regelmatig bloed moet laten prikken en naar de gyn. moet.

groetjes susanne

Bij ons moet je idd een ponsplaatje hebben, maar ik geloof niet dat ze je wegsturen als je vol in de weeen in het ziekenhuis komt. Ik had al een ponsplaatje laten maken omdat ik ook bloed moest prikken in het ziekenhuis.

Groetjes

Bij ons in schiedam werken ze met stickers, maar nu weet ik ook niet of ik die van te voren moet laten maken!
Volgens mij laten ze je heus niet staan met je weeën als je je verzekeringspas en id-bewijs maar bij je hebt, dan maken ze alles terplekke voor je in orde volgens mij!

Zou ook een beetje vreemd zijn, stel dat je voor wat ook nog even ergens in een andere stad bent en ze zouden je niet helpen omdat je geen ponskaartje of stickers hebt van het ziekenhuis waar je beland, lijkt me niet echt logisch, die baby komt toch wel, of je nou een ponskaart of sticker hebt of niet...

groetjes
Sas

Bij mijn eerste heb ik niks gedaan en ben ik ook niet in het ziekenhuis geweest. Maar bij de tweede had ik het gevoel dat ik daar wel zou belanden. En toen heb i van te voren er eentje laten maken. En dat bleek handig.
En nu ga ik vooraf ook even kijken of hij nog klopt.

Hebben ze in het Antonius geen voorlichtingsavonden? In het Diak en het Hofpoort doen ze dat wel. Je zou dan eventueel ook je vraag over het ponskaartje kunnen stellen. Ik denk overigens ook niet dat ze moeilijk zullen doen. Als je je been breekt en je hebt geen ponskaartje, dan helpen ze per slot van rekening ook gewoon.

Overigens, veel ziekenhuizen werken inderdaad niet meer met een ouderwets ponskaartje, maar je moet je nog wel inschrijven!

Terug
Bovenaan