vraag over rauw vlees

Hallo allemaal,

Graag jullie mening ...
Stel, er ligt rauw vlees (zoals carpaccio) op een schaal bij niet-rauw vlees. Kun je dan gewoon het rauwe vlees overslaan, maar wel eten van het andere vlees? Of is het beter van niet?

Donderdag heb ik een vergadering, waar vlees en vis op die manier geserveerd gaat worden als voorgerecht. Ik ben pas 6 weken zwanger, dus wil er geen ruchtbarheid aan geven. Maar niet mee-eten valt ook zo op ....

Wat denken jullie, kan het kwaad?

Hoi Laantje,

Je kan beter het vlees laten staan, bacteriën op/in rauw vlees kunnen makkelijk over op de gare producten.
De kans dat er verkeerde bacteriën in het vlees zitten is niet verschrikkelijk groot en daarmee de kans op kruisbesmetting ook niet...maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen dan zou ik het niet doen!

Groetjes,

Hoi laantje

Ik ben het met de meiden eens hoor, neem het zeker voor het onzekere.
Ik neem aan dat je ook op de hoogte bent dat je ook niet al het vis mag eten. (zoals zwaardvis ed)

Succes en eetse

Gr.Quinta

Quinta, waarom mag je geen zwaardvis eten ? Heb ik echt nog nooit van gehoord... en welke vis nog meer niet dan ?
Ik las ook over veel kruiden die niet zo goed zijn en kruidenthee enzo, weet jij daar ook meer van ?

Bedankt en groetjes

Hi,

Over die vis: is het niet zo dat ze allang weer afgestapt zijn van 2 keer per week vis eten? Ook als je niet zwanger bent. Omdat de vis van tegenwoordig inderdaad zo ongezond is, dat dat weer niet goed is voor je gezondheid.

Verder heb ik begrepen dat je geen gerookte voorverpakte vis mag eten, ivm listeria. Maar verse vis kan weer wel. Ik ben geen vis eter, dus ik kan niet echt adviseren.

Verder: volgens mij mag je toch nooit rauw voedsel bij gebakken voedsel leggen? Je mag zelfs de vistang niet gebruiken voor de vleestang. zo heb ik het begrepen ooit, vanuit de horeca.

Heel veel succes.

Gr. Tamara.

zowieso dom om rauw vlees bij gaar vlees te leggen! zou die gok niet nemen nee.

voorverpakte vis (zoals gerookte zalm, haring enz)
mag je idd niet eten vanwege listerie bacterie.

vette vis is juist heel goed voor je.
haring, zalm van de visboer en andere vette vis.

de tang zoals hierboven gezegd wordt vindt ik wel weer heel ver gaan.
dan kan je nooi uit eten, je hele zwangerschap lang. je weet maar nooit of hun zich aan de regels houden dan.
nee dat gaat wel heel ver.
maar vers bij rauw vlees is sowieso dom.
das t zelfde als kip naast biefstuk leggen.
biefstuk mag je (uitzondering zwangeren dan:p) half rauw eten. kip niet. nooit naast elkaar leggen dus want die sammonelle van de kip kunnen overslaan om de biefstuk die jij dan half rauw eet.
niet slim dus :D

succes met je keuze! en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

liefs, do

Terug
Bovenaan