vraag over rompertjes

Hoi meiden,

Ik ben een beetje een overzichtje aan het maken van wat we allemaal nodig hebben voor de kleine. Nu vroeg ik mij af of ze als ze maat 62-68 hebben of ze dan een rompertje met lange of met korte mouwen moeten hebben. Ben begin oktober uitgerekend, dus dan zal die maat aan bod komen in november denk ik.

Groetjes

Suzanne

Hoi,

Ik zou zelf alleen maar mouwloze rompertjes kopen.
Mijn 1e is geboren begin november 2007  en ik gebruik helemaal geen rompertjes met lange mouwen is erg lastig aan doen. Ik ben nu zwanger van nummer 2 en ga nu ook weer alleen voor mouwloze rompertjes.

Groetjes Plat

hallo,

Het ligt er heel erg aan hoe groot je kindje is met de geboorte. Mijn dochtertje was 3060 bij geboorte en 47 cm. Zij groeit niet heel snel en is nu bijna16 maanden. Zij heeft heel lang 50-56 aangehad en daarna ook heel lag 62-68. Pas nu past ze in de rompertjes 74-80, soms ook nog te groot. Het ligt er trouwens ook aan wel k merk je koopt. In het begin vond ik de wikkelrompertjes wel erg fijn, die hoef je niet over het hoofd aan te trekken.

succes met je keuze

Onze dochter is van december 2006 en daar heb ik nooit rompers met lange mouwen voor gehad. Ze hebben in het begin toch al dikkere pakjes aan en dan is het gauw warm. Daarnaast is het niet echt handig om aan te trekken. Vorig jaar en nu heb ik wel rompers met lange mouwen. Ik gebruik ze nu ook vaak om aan te trekken onder een t-shirts.
Met de maat moet je ook kijken, niet teveel in het voor kopen. Ik had hier een grote dame, 4000 gram en 51 cm, maar ze heeft heel lang 50/56 gedragen. Ze is nu twee en draagt nog 74/80 en soms 86/92.

Hoi,

Ik ben een moeder die wel rompertjes met lange mouwen gebruikt in de koudere maanden, maar dan alleen maar rompers met drukkers aan de voorkant. Ik koop deze van petit bateau in de outlet Maas-Mechelen, die zijn heel fijn.
Ook rompertjes met korte of zonder mouwen heb ik altijd met drukkertjes gedaan. Mijn zoontje had last van zijn nekje toen hij klein was en dan was het extra fijn.
En om te weten dat er veel verschil per kind is; mijn zoontje zat na een week of 6 al in maat 62-68...

Kim

Hoihoi,

Nou mijn dochtertje is 31 oktober geboren en ik had geen rompertjes met lange mouwen vantevoren gekocht. Heb ze daarna toch snel aangeschaft want vond het wel erg koud.
En het is inderdaad niet zo makkelijk aan te doen, maar vond het toch wel fijn.
En mijn dochter heeft nu nog maat 56 van rompertjes aan en is nu bijna 4 maanden dus ik zou als ik jou was gewoon wachten en als de baby er is kun je altijd nog zien toch?

groetjes Lydia (chelsey 31-10-2008 en baby in buik van 5 weken en 3 dagen)

Hoi hoi!
Weet je, je moet wel een mega baby krijgen als die geboren word met maatje 62-68.
Ik heb nu 3 kindjes, zwanger van de 4e en heb eigenlijk nog nooit tijdens de zwangerschap al kleertjes gekocht in maat 62-68.
Ik zou effe lekker afwachten wat betreft dat maatje, merk je aan het einde van je zwangerschao dat het een flink kereltje of dametje gaat worden, kan je er nog altijd een paar van kopen.Maar ga niet helemaal los met die maat, ik koop vooral spulletjes in de 1e maat 50-56.Heb al 3 kindjes, dus heb van alles al wat, maar zou niet zoveel avn te voren kopen.
Enfin, zie het als tip, maar doe wat je gevoel zegt hoor!
Succes!
Groetjes Roos.

Hoi,

Ik zou ook niet te veel maatje 50 spulletjes kopen. Onze zoon was niet klein bij de geboorte ( 8 pond), en heeft toen alleen maar omdat ik het anders zonde vond, maar een week lang maatje 50 aangehad. Toen paste het echt niet meer. Achteraf gezien had hij gewoon meteen in maatje 56 gepast, maar ik wilde ook de maatjes 50 een keertje aangehad hebben.

Kim

Terug
Bovenaan