Vraag over slijmprop!

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje: Verlies je de slijmprop altijd een paar dagen van tevoren
of kan het ook pas tijdens de bevalling komen?

Ik ben namelijk zondag uitgerekend maar ik heb nog niets van de slijmprop
gezien en vroeg me af of dit kan betekenen dat het nog wel een tijdje gaat
duren!!!

Misschien een vreemde vraag maar ik heb echt geen idee.

Groeten Wendy (39+5)

Hoi Wendy,

Volgens mij kan dat heel verschillend zijn.

Een collega van mijn man is vorige week donderdag bevallen van een zoon en hij had haar toevalling vanmiddag aan de telefoon. Hij heeft toen  het hele verhaal van de bevalling gehoord.
Zij is donderdag om 6:00 uur de slijmprop verloren en om 22:00 uur is haar zoon geboren.

Maar dit is volgens mij echt per persoon verschillend.

Kruimel

Hoi,
Volgens mij zegt het allemaal niets. Als je hem vroeg verliest schijn je zelfs weer een nieuwe te kunnen aanmaken. Bij de vorige zwangerschap heb ik niets gemerkt van het kwijt raken. Waarschijnlijk gehad tijdens de bevalling. Nu ben ik hem volgens mij maandag kwijtgeraakt, maar dan kan het nog weken duren.
Helaas zegt het niets!
Gr Tanja

Ik heb bij mijn 1e zwangerschap nog nooit de prop gezien. zal niet weten hoe hij er uit moet zien. Zit wel vaak achter om in de pot te kijken maar helaas , nog niks gezien tot nu toe...

Monique

Bedankt voor jullie reacties!
Blijf ik toch nog een beetje de hoop houden dat de baby op tijd kan komen,

Al gok ik daar maar niet te veel meer op.

Groeten Wendy

Hoi,

Ik ben mijn slijmprop met 19 weken  verloren. Ik was in dikke paniek, want ik ben met mijn vorige zwangerschap met 19 weken bevallen van een zoontje.

De gynaecoloog legde mij uit dat de slijmprop constant wordt ververst en de ene vrouw merkt hier niets van en de andere wel. Inmiddels ben ik met 34 weken weer mijn slijmprop verloren, maar hier is nog niets aan de hand (ben 37 weken en 6 dagen).

Mijn schoonzusje verloor haar slijmprop, vlak daarna braken haar vliezen en begonnen de weeen. Dus het is bij iedereen verschillend en het zegt weinig over de start van de bevalling.

Groetjes,
Sept16

Terug
Bovenaan