vraag over temp. help

A

Anoniem

Guest
dag lieve mensen,

ff een vraagje.. ik lees overal dat als je na je eisprong je temp. hoog blijft je waarschijnlijk zwanger bent. maar is die bij iedereen zo? of is het ook mogelijk dat je tem. gewoon weer normaal wordt.. of betekend dat dat je absoluut niet zwanger bent.

gr jip

Hoi,

Volgens mij is dit niet helemaal waar. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het als volgt:
Je temp. gaat inderdaad na de eisprong omhoog, maar blijft hoog tot aan je menstruatie.
Een hoge temp. wil dus zeggen dat je je eisprong hebt gehad, maar wil niet zeggen dat je zwanger bent. Indien hij na je NOD nog steeds hoog is dan zou je wel eens zwanger kunnen zijn.

Bovenstaand hebben ze mij in ieder geval wijsgemaakt.
Misschien hebben de andere meiden een andere verklaring

Veel suc6

Groetjes,
Linneke

Hoi Jip,

Hier ben ik nog een keertje.
Op www.babybrabbel.org als je naar informatief gaat en dan naar babyotheek en dan de temperatuurmethode kiest, dan zie je daar het een en ander.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Linneke

Dames,

de volgende site is echt super: http://www.FertilityFriend.com/
Er staat veel informatie op over temperaturen, cervixslijm en andere dingen die de vruchtbare periode aangeven. Zelf heb ik hier een tijdje mijn temp ingevoerd. Aan de hand van allerlei bijverschijnselen werd mijn eisprong gedetechteerd (bijv. als je gedurende 3 dagen een temp hebt die hoger ligt dan de gemiddelde temp in de periode ervoor). Echt heel leuk om te zien, en ik heb veel geleerd over mijn eigen cyclus.

Ik heb bijv. een korte eerste fase, mijn eisprong valt op dag 9. Hiermee houden ze ok rekening bij het uitrekenen van de de verwachte geboortedatum als je eenmaal zwanger bent, ipv dat er rekening wordt gehouden met de eerste dag van de laatste menstruatie. De uitgerekende datum komt bij mij overeen met de datum volgens de echo's.

Ondertussen ben ik al weer bijna 17 weken zwanger.

Meiden succes ermee.

Miep

Terug
Bovenaan