Vraag over tempen en NOD

Hallo meiden,

Dit is mijn eerste berichtje op 'als het langer duurt' forum, maar inmiddels hoor ik hier thuis ben ik bang. Zit nu in ronde 12. Deze maand ben ik voor het eerst aan het temperaturen en ik heb er een vraag over:

Vandaag is mijn NOD. Mijn temperatuur is nog steeds hoog, vanmorgen zelfs weer een tiende hoger dan gisteren. Maar toen ik net op het toilet zat, zag ik dat ik slijm vermengd met wat rood/bruinig bloed had.... Ik snap het niet. Ik had begrepen dat je temp moet dalen en dat je dan ongi wordt? Is er iemand met wat meer ervaring die me kan uitleggen hoe dit zit?

Alvast bedankt,

Groetjes
VB

Nou misschien zet je menstruatie nog niet echt goed door. pas dan daalt de temp denk ik.
Maar ik moet je zeggen dat ik nooit iets heb begrepen van die temp.curves.
Ik heb het 2 mnd gedaan en kom er geen wijs uit worden.
Dus of het waar is wat ik zeg!, maar het leek mij een beetje logisch
succes , ilona

Hai,

Bij mij ging de temperatuur altijd pas dalen als ik al 2 dagen goed ongesteld was dus het zegt helaas niets. Als er bij mij een heeel klein beetje bruine prut meekomt dan weet ik al dat ik ongi wordt helaas.

Geef de moed niet op hoor! Slechts 50% wordt zwanger in het eerste jaar en nog eens 30% in het 2e jaar dus je hebt nog alle kans. Probeer anders eens ovulatietesten. Die zijn een stuk betrouwbaarder dan het temperaturen.

SUCCES!
groeten,
Ingrid

Hallo VB,

Zoals het mij is uitgelegd werkt het als volgt. Je temperatuur daalt zodra je ongi goed is doorgezet. Dat bruine goedje hoort nog bij de ongi van de vorige keer. Hoop dat je nu iets wijzer bent.

Inge: Je temperatuur kan, dit hoeft absoluut niet, licht dalen vlak voor je je eisprong hebt en daarna gaat hij omhoog. In ieder geval dit gebeurt bij mij als ik mijn eisprong heb. Mijn gyn is gek op die tempcurves dus ik ben er al meer als een jaar zoet mee. Bah bah bah. Gelukkig hoef ik het alleen vanaf dag 10 van mn cyclus tot ik mijn eisprong heb gehad. Ik doe het dan nog een aantal dagen zodat ik zeker weet dat de temperatuurstijging niet per ongeluk was haha.

Groetjes
patricia

Hee Patricia,

Ik ken het fenomeen met temperaturen en ook voor de eisprong. Na 2 jaar ziekenhuis heb ik de gekste verhalen gehoord. Mijn gyn. zegt dat de temp.curves bedoelt zijn om inzicht te krijgen in je cyclus en of je een eisprong hebt en dan met name het inzicht achteraf. Om je eisprong op te sporen als timing om zwanger te worden  is het geen goed middel. Tevens zei ze dat er teveel factoren zijn die invloed kunnen hebben op je temperatuur dus vandaar dat ze me voor de timing om zwanger te raken ovulatietesten aanraadde.

lfs ing

Terug
Bovenaan