Vraag over voeding

Hallo allemaal!

Vanochtend zijn wij bij het CB geweest met onze kleine meid van 3 maanden. Ik gaf aan dat wij haar 5x 180-6 schepjes aanbieden en dat ze 9 van de 10x haar flesje niet leeg drinkt, ze laat meestal 40-70 cc staan. Heel soms drinkt ze hem wel helemaal leeg. Ook komt ze bijna nooit uitzichzelf voor een voeding (ik houd max 4 uur aan anders kom ik niet aan de 5 voedingen) Nu adviseerde de arts ons om ipv van 4 uur nu 5 uur ertussen te laten zodat ze al haar flessen wel leeg drinkt...dus dat zou betekenen, 7-12-17-22.00 uur. Nu heb ik op internet gelezen dat het wel een beetje vroeg is om van 5 naar 4 voedingen te gaan. Iemand advies, tips? Ze is bijna 6 kilo.
 
Hai,

Maud krijgt ook 5 x 180 maar zij drinkt ze wel helemaal op. Zij krijgt meestal om de drie uur een fles, anders red ik het niet. Zij gaat om 20 uur naar bed en komt dan meestal tussen 615 - 715.

Grote flessen (van 210ml) raadde het CB af.
 
Hoihoi,

ik denk dat je het gewoon moet proberen. Mijn dochter weegt nu iets over de 6 kilo, 10 weken oud en zij heeft vanaf deze week ook 4 voedingen, en ik heb wel goedkeuring van het CB. Zij gaven wel aan haar niet langer dan 10 uur te laten slapen. Had wel een ander probleem dan jou, die van mij wou s avonds niet meer wakker gemaakt worden...elke avond drama...
Maar wat ik er mee zeggen wil: als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt. Wanneer je 4 voedingen geeft, geef je eigenlijk iets minder, misschien dat ze gewoon teveel heeft aan de 900 cc. Het CB bij ons raad 210 niet af, ligt volgens mij aan hoe je kindje het doet en hoe groot/zwaar ze is.

En als je er geen goed gevoel bij hebt, dan moet je het niet doen.
Ik ben er wel achter na 10 weken moeder zijn:) . Je gevoel en je kindje volgen, dat werkt het beste!

Succes!

gr. Rianne
 
Luuk is nu bijna 12 weken en zit nu op 3 voedingen van 210 en 1 van 180 en hij is iets meer dan 6 kilo.
Tegen mij zeiden ze dat hij van de nachtvoeding af kon en de avondfles van half 11 moest blijven nou dit werkte dus niet bij ons mannetje, toen geprobeerd om de laatste fles eraf te doen van half elf en tadaa hij slaap gewoon al 3 weken door.
Wij hebben een vrij stevig mannetje dus hij heeft genoeg aan die 4 flessen.
Hij krijgt om 7-11-15 en half 8 en dit werkt prima bij ons.
Je moet gewoon dingen uitproberen en kijken wat jou kindje nodig heeft.
 
Hoi,
Ik zou inderdaad doen, waarvan jij denkt dat je kleine meid zich prettig bij voelt.
Bij ons liep Vigo ook elke keer enorm moeilijk te doen met een late voeding. Wij zijn er nu ook mee gestopt en hij slaapt heerlijk door! 20.00 uur zijn laatste voeding tot 6.30/7.30 uur. Ik vind het allang prima! Wel geef ik hem nog 5 voedingen overdag. Ook Vigo komt vaak niet uitzich zelf, ik bepaal zijn tijden, maar als ik hem dan aanleg, drinkt hij altijd prima. Geen idee hoeveel hij drinkt, want ik geef BV. Maar als hij een fles drinkt, drinkt hij meestal 170 ml.
Als jij je prettiger bij voelt om 5 voedingen te geven moet je dat doen, als je 4 voedingen wilt proberen, dan moet je dat doen. Ze geven zelf echt wel aan wat ze nodig hebben en bij de 1 is dat minder dan bij dfe ander. Gewoon lekker doen, waar zij het goed op doet en je gevoel volgen!
Als ik 1 ding geleerd heb de afgelopen 2,5 jaar is dat je dat moet doen en het CB lekker aan je laars lappen! Ze zeggen allemaal wat anders en kennen jou kindje helemaal niet!
Succes!
Liefs,
Mar
 
Kom even binnenvallen van het novemberforum.

Ik was zelf ook altijd gestresst wat het eten betreft, eet hij wel genoeg etc.
Nu hebben wij periodes van fles weigeren gehad en dronk mijn zoontje nog maar 500ml per dag. De artsen vonden het geen reden tot paniek, 500ml is schijnbaar de ondergrens en als hij goed plast en helder uit zijn oogjes kijkt en goed slaapt is alles oke. Op dit moment krijgt hij 4-5 x 180/6 per dag en hij is morgen 6 maanden. Hij drinkt zijn fles ongeveer 2 keer per dag leeg maar laat vaak genoeg tot max 90ml staan. Met hapjes mogen wij vanaf morgen pas beginnen.

Ik heb het losgelaten, kijk naar wat je kindje aangeeft, niet naar wat schema's of cb's zeggen. Zolang de kleine gelukkig is en goede plasluiers heeft hoef je je geen zorgen te maken.

Succes!

Liefs, Marieke
 
hey ik denk dat je je niet druk hoeft te maken om die voedingen,ieder kindje heeft zijn /haar eigen behoeftes,ons kleintje is bijna 11 weken.
ze krijgt 5 flessen per dag van 150 ml water en 5 scheppen,hier heeft ze ruim voldoende aan,heel soms laat ze wel wat over,ik heb ook al geprobeerd flessen van 180 ml en 6 scheppen maar dan laat ze altijd 50 cc staan,als je goed op je kindje let zie je wel wat ze nodig heeft,als ze echt honger heeft dan geeft ze dat wel aan.
succes ermee!
 
Terug
Bovenaan