Vraag over voeten!

Hallo allemaal,
Momenteel ben ik erg druk met Feline en Gijs dus reageer niet veel, maar lees wel mee en kijk wel naar de leuke foto's die jullie plaatsen!

Heb even een vraag over voeten. Feline staat namelijk heel erg scheef op haar voeten. Er zit een uitsparing in de binnenzijde van je voet en zij staat (rechts erger dan links) echt helemaal met haar voeten naar binnnen.
Moeilijk uit te leggen hoor, maar misschien is het wel normaal en een fase? Want als ik haar voet gewoon in mijn hand neem en er naar kijk dan heeft ze wel die uitsparing?

Graag advies.

groetjes Maris

Hee hoi,

heb er eigenlijk geen verstand van maar zou het toch eens laten bekijken door een dokter? lijkt me toch wel belangrijk dat ze goed op haar voeten staat en een goede houding aanleert.

Groetjes Alberdien

Hoi Mariska

Als ik zo je verhaal hoor lijkt het een beetje op wat we met onze jongste zoon hebben.Wij zijn vanaf het moment dat hij kon lopen bezig geweest om iedereen er naar te laten kijken omdat hij zo'n beetje op zijn enkels liep.Het enige wat wij te horen kregen was dat kindervoeten nog gevormd moeten worden en dat ze er nu niets mee doen.Advies was alleen stevige en hoge schoenen.Dit deden we toch al.

Toen Max 5 jaar was moest hij naar de schoolarts en deze vond het wel erger dan normaal,he he eindelijk gehoor.Zo zijn we in de medische molen terecht gekomen en blijkt dat hij platvoeten en een te korte achillespees heeft.
Hij heeft nu steunzolen,maar eigenlijk doen ze dat niet bij jonge kinderen.

Een heel eenvoudig testje om te kijken of alles in de voet goed werkt is het volgende:
Je moet het voetje in je hand nemen en de teentjes naar voren bewegen (alsof ze op hun tenen staan).Dan moet je in de voetzool het "Kuiltje"zien aanspannen en zich vormen.Als dat goed is scheelt dat een hele hoop gedoe.

Hopelijk heb je wat aan mijn lange verhaal!

Groetjes Jessica

hoi maris,

jelle onze oudste was helemaal een drama wat voeten betreft en heeft ook een tijdje op orthopedische schoenen gelopen.
Levi heeft nu een beetje hetzelfde als Jelle en loopt ook bijna opd e binnenkant van zijn voeten. Ben even met hem langs de kinderfysio van Jelle geweest en ook zei zag dat het niet helemaal goed is.
Maar ze zijn gewoon te klein om daar iets mee te doen. Het is belangrijk om ze veel op blote voeten te latenlopen en ook in het zand lopen met blote voeten is erg goed.
Ons viel het ookop dat hij op wintersoprt in zijn moonboots en in de zware sneeuw beter liep dan normaal thuis. Maar dat kwam volgens haar omdat hij dan echt heel goed moest stappen met een hoop tegendruk.

Wat ook handig is is om sandalen met een dichte achetrkant te kopen voor van de zomer. Op die manier wordt de hiel gestabiliseeerd en geeft het meer stevigheid. Voor de kleintjes zijn die er meestal ook wel maar ind e grotere maten wordt dat echt een probleem. We zijn dan voor jelle echt 90 euro kwijt voor zijn sandalen maar dan staat zijn voet tenminste recht.

Nou ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

groetjes chimene

Hoi Mariska,

Ik heb in een schoenenwinkel gewerkt, dus ik weet er het een en ander van. Wat jij omschrijft is een doorgezakt voetje. Veel kleine kinderen lopen op de binnenkant van hun voeten en daarom is het extra belangrijk dat ze goeie schoenen dragen, erg slecht voor de enkels.

De meeste mensen krijgen er pas last van op latere leeftijd, omdat alle gewrichten en banden dan minder flexibel worden. Ikzelf bleek aan de linkerkant een doorgezakte voet te hebben.

Bij volwassenen wordt dat meestal opgelost met steunzooltjes, goeie schoenen hebben standaard al een goed voetbed. Ditzelfde geldt eigenlijk voor kinderen.

Het is inderdaad een idee om even goed naar haar voetjes te laten kijken door een expert.

Groetjes, Marisa

Dank jullie wel allemaal. Ik ga gewoon eerdaags naar de huisarts of bel even en dan laat ik me wel doorverwijzen. Vind het namelijk zonde als haar voetjes nu al verpest worden. En uiteraard heeft ze gewoon goede schoenen die veel steun geven, dus daar zal t niet aan liggen.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan