Vraag over wobbel

<p>Is een wobbel wat voor een bijna 2 jarige? Wordt daar veel mee gespeeld? Is het veilig speelgoed? Het is namelijk een dure aankoop... ik zie dat er ook een kleinere wobbel is, de starter, is deze meer geschikt voor onder de 3j? Er komt namelijk volgend jaar een 2e kindje bij dus leek die mij een betere optie? Ervaringen graag</p>
 
Het is natuurlijk niet altijd een optie, maar wij hebben een wobbel geleend van vrienden. 
Ons werd vertelt dat het ene kind eraan vast geplakt zit en het andere kind er niks mee doet, zoals eigenlijk met al het speelgoed. Afwachten dus.
Bij ons is het een hit, er wordt bijna dagelijks minimaal 15 min mee gespeeld, maar al maanden lang. Het blijft leuk.
Wij hebben de normale, classic, zonder vilt voor onze zoon. Hij is nu 17 maanden. Ik denk dat we ermee begonnen zijn met 14 maanden. Hij liep toen redelijk stevig en leerde heel gauw dat hij met zijn vingers en tenen op moest letten, geen echt verdriet om pijn aan vingers of tenen gehad. 
Dat vond ik zelf wel even spannend moet ik zeggen.
Succes bij je keuze :)
 
Ja dat hoor ik ook... Niemand heeft een wobbel die ik ken. Kwam het tegen toen ik info zocht over open ended speelgoed zoals blokken... Op de site van wobbel staat dat het vilt lawaai dempt... Maakt het veel lawaai zonder vilt dan? Of heb je er een speelmat onder liggen ?
 
Die van ons ligt meestal op een vloerkleed, dat is inderdaad zo. Maar ook op de houten vloer heb ik er nog nooit lawaai van gehad. Niet eens een beetje. 
Als je de wobbel met de bolle kant omhoog legt is het hout wel glad. Op sokjes glijd onze kleine ervan af. Het heeft hem tegelijk wel heel bewust gemaakt van zijn kunnen, hoe stijl hij kan lopen op sokken, schoenen of blote voeten. Wanneer hij gaat staan, zitten of als een glijbaan eraf glijdt. Ik weet niet of dat laatste ook met vilt kan. Maar dat is zeker de helft van de lol, dat het een soort glijbaantje is. 
Ook met het staan op het gladde hout heeft hij zich nooit echt bezeerd overigens. 
 
Terug
Bovenaan