Vraag over zelf groente/fruit hap maken

Hoi allemaal,

Tot nu toe krijgt Nikki potjes van Olvarit. Maar nu ze 6 mnd is wil ik toch proberen om zelfgemaakte hapjes te geven. Dit ook omdat de potjes van 6mnd niet te eten zijn en vies ruiken. (Ja ik heb het geproefd...)  De groente hap is wel te eten, maar wil ik toch ook zelf gaan maken.

Nu is mijn vraag, op welke manier  bereiden en bewaren  jullie het eten? En weten jullie nog een lekker recept of weten jullie waar ik die kan vinden?

Alvast bedankt.

Groetjes, Marieke (mv Nikki)

Ik ben helaas niet zo creatief, ben blij met het opperdepop kookboek, maar tot nu toe kookte ik wel eens een aardappel zonder zout en een beetje bloemkool, ook zonder zout en een beetje kip erbij. Dat vindt Laura wel lekker. Fruit schil en pureer ik meestal gewoon. Soms alleen appel, soms iets erdoor. Laura heeft haar fruit liever niet te zoet, dus gaat er hier ook nog wel eens een scheutje citroensap doorheen. Als ik een echte topper heb, qua gerechten, geef ik het nog wel even door.

Groetjes Ilona

Hier zelfde verhaal: aardappel/rijst/pasta zonder zout met groente zonder zout, soms gepureerd, soms geprakt, ligt een beetje aan de groente. Altijd een paar losse stukken om zelf te eten à la Rapley (en dan wordt er heerlijk geknaagd én gekokhalst).
Recepten zijn hier nog niet echt aan de orde. Hoewel vandaag: pasta met "saus" van geprakte wortel en champignon en gestaafmixte tomaat.
Maar meestal niet zoveel smaken gecombineerd hoor, ze is pas 6,5 maand dus moet nog van alles leren kennen.
Fruithap ook gepureerd, geprakt of zó van de vrucht (banaan, nectarine en andere zachte vruchten). Hier meng ik niks.
gr Irene

Hoi Ilona,

Dat opperdepop kookboek probeer ik nu ook te bemachtigen bij onze AH (zie topic AH/opperdepop).
Ik wil graag van te voren een aantal ingrediënten klaarmaken en die invriezen. Wij koken namelijk bijna alles met zout (ja, ik weet het, is niet goed ) en om nu 1 aardappel, een stukje groente en een stukje vlees elke dag klaar te maken, zie ik niet zitten. Wat dat betreft ben ik wat gemakzuchtig.

Qua fruit krijgt Nikki tot nu toe alleen de potjes. Ik heb haar een keer een geprakte banaan gegeven, maar dat was geen succes. Ik heb zo'n vermoeden dat ze, net als haar moeder, een zoete kauw is en dat het niet zoet genoeg was. Maar we gaan het gewoon nog een keer proberen.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes, Marieke (mv Nikki)

Ps. Leuke naam, Laura. Daar zaten wij ook aan te denken, maar mijn nichtje van 7 heet ook Laura, dus die naam viel af.

Ik kook ook alles met zout, hoor, en ik ben errug gek op sambal (vooral toen ik zwanger was), maar ik pak gewoon een klein pannetje, gooi daar de aardappel, wortel of bloemkool en kip in, met een flinke laag water en kook dat terwijl ik ons zoute eten maak. Later zout toevoegen vind ik namelijk minder lekker. Ik maak meestal genoeg voor een paar keer en vries het dan in, maar ik geef ook vaak een potje terwijl wij groente eten die Laura ook kan eten, erg makkelijk  en een beetje lui van mezelf. Ik ga mijn leven beteren, het boek heb ik al, nu de rest nog! Succes met het te pakken krijgen van het boek, het is heel handig.

En dank je wel.

Groetjes Ilona

Ja ik kook meestal ook alles in één klein pannetje hoor. Vind het geen moeite.
Ik hou ook van zout en sambal en schimmelkaas en olijven en allerlei etenswaren die niet goed zijn voor babies, maar in zo 'n kleine steelpan is het eten voor ons mopje vrij snel klaar voor.
gr Irene

Mijn succesnummer voor Esther: witlof met aardappel en een halve plak kaas (kaas mag ook i.p.v. vlees). Dat is in no time op!

Beetje spinazie met aardappel en een half ei gaat er ook prima in.

Maar eigenlijk gaat alles er prima in... Bovenstaande gerechten hebben wel de voorkeur omdat kaas en ei wat meer smaak geven aan het geheel, heb ik het idee.

Groetjes,

Eveline

Vanavond sperciebonen met aardappel en gehakt gemaakt. Dat was voor Laura's doen ook een succes. Het gehakt had ik gebakken (zonder boter) en mee gepureerd. Was erg gezellig. Papa kwam ook beneden eten, dus we zaten voor het eerst met z'n drietjes aan tafel.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan