vraag over zit en lighoudingen

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraag over bepaalde zit en lighoudingen.

Ik ben wel erg flexibel en vind het heerlijk om in de bank te ziiten met mijn benen dubbel geklapt (met mijn knieen onder mijn kin), zou dit slecht zijn voor de doorbloeding voor de zwangerschap?

Ik ben nu nog maar kort zwanger en heb nog maar een heel klein buikje hoor.

En voor het slapen heb ik gehoord dat als je op je rug ligt dat dat slechter zou zijn voor je kindje omdat er dan een ader wat dichter word gedrukt. Ik slaap veel op mijn rug en kan er dan ook niets aan doen.

Weten jullie hiervan of hebben jullie ervaring?

Groetjes Anouk

Gewoon lekker doen wat goed voelt. Pas als je verder in je zwangerschap zit wordt de baarmoederader door het gewicht van je buik dichtgedrukt en ik zal je zeggen, dat merk je vanzelf wel. Ik kon niet eens meer op mijn rug liggen, kreeg het er benauwd van!

Hier precies het zelfde!
Ik ben nu inmiddels 38 weken zwanger en dat dubbelgeklapt zitten op de bank is er niet meer bij. Kan af en toe zelfs mijn benen niet op de poef krijgen.... Ik zit als ik zit zeg maar.

Mijn favo slaaphouding is ook op mijn rug, liefst de hele nacht lang. Kan nu alleen maar op mijn linkerzij liggen. Dit omdat anders mijn rechterbeen afgekneld wordt. Op mijn rug of rechterzij ben ik dus na 10 min. beu door de tintelingen in mijn been. Ook krijg ik het er benauwd van. Als ik toch op mijn rug gedraaid ben, wordt ik vrij snel wakker helaas.

Maar als je bijna nog geen buikje hebt dan kan het helemaal geen kwaad.

Hoi Anouk,

Ik sluit me helemaal aan bij de andere dames. Gewoon doen wat goed voelt. Je lichaam geeft vanzelf aan of het wel of niet kan.
Ik zat altijd graag met mn benen over elkaar, maar dat lukt nu echt niet meer. Slapen? Altijd op mn buik... halverwege de zwangerschap, toen mn buik goed begon te groeien, ging dat niet meer. Slaap nu op mn linker-of rechterzij. Links schijnt beter te zijn voor de doorbloeding van de placenta, maar soms reageert de baby heel sterk als ik op mn linkerzij lig als of hij/ zij het niet fijn vindt. Als ik op de andere zij daari is het goed. Op mn rug.... houd ik ook maar paar minuten vol en dan krijg ik het ook benauwd en word ik misselijk.

Dus je lichaam bepaalt vanzelf of iets nog wel of niet kan hoor! Dus nu gewoon lekker zo zitten en/ of liggen.

Groetjes Anoek
(38 weken zwanger 1e kindje)

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's.
Ik denk inderdaad dat je lichaam het vanzelf aangeeft als het niet meer gaat.
Voor mij is hetr ook allemaal nieuw, ik ga nu dus nog even lekker dubbelgeklapt zitten en op mijn buik en rug liggen tot het niet meer gaat, ha ha.

Terug
Bovenaan