vraag over zwangerschapstest

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

het is bekend dat je op de eerste dag dat je overtijd bent kan testen.

sommige testen kun je zelfs al doen wanneer je 4 dagen voor je nod zit.

maar het is ook bekend dat er vrouwen zijn die in het begin een
negatieve test hebben ondanks dat ze wel zwanger zijn maar na hoeveel
tijd moet je zeker een positieve test hebben?

groetjes

Hoi hoi

Volgens mij is dat niet tezeggeb omdat er ook vrouwen zijn die hun hele zwangerschap toch negatief testen. Mijn huisarts zei wel dat je met 10 dagen overtijd moet gaan testen. (ik haal dat dus nooooooooooooit) Misschien is dit iets om je aan vast te houden..

Liefs Annet

Hoi Dollie,

Een mooi voorbeeld hoe testen je kunnen bedotten heb ik dus wel gehad afgelopen maand...
Pas op dag 10 (toen mijn borsten bijna uit mijn beha knalden) heb ik positief getest met de simpelste en goedkoopste test die ik kon vinden en daarvoor op dag 5 nog negatief met clear blue digitaal!
Mijn vriendin had op 1 dag overtijd een knalpositieve test (positief streepje verscheen knalblauw en veel eerder dan de teststreep).
dusse, hoe vervelend ook, testen om snel van de  onzekerheid af te komen werkt ook  niet bij iedereen...

succes

hallo allemaal,
Als ik het van internet goed heb begrepen gaat het niet zozeer om het merk test. Je test pas positief als je HcG gehalte (zwangerschapshormoon) voldoende hoog is. Pas door de innesteling, ongeveer aan het eind van de week na je eindsprong, wordt dit hormoon in snel tempo aangemaakt. Op de dag van je NOD is het gehalte nog niet heel hoog, ook omdat innesteling bijv later kan plaatsvinden. Vandaar dat de een al eerder positief kan testen dan de ander. Das weer zo'n leuk trucje van je lichaam.

Succes allemaal,
Mijn NOD is denk ik dit weekend. Zit in ronde 1 dus weet het niet zeker. Heb van allerlei kwaaltjes, vooral 's ochtends misselijk. Wordt gek van mn lichaam....pffff, nog maar een paar dagen.... Maar durf nauwelijks te hopen. Zou wel heel bizar zijn.

gr. Danielle

Terug
Bovenaan