vraag over zwangerschapstest

A

Anoniem

Guest
Ik heb onlangs een test gedaan, thuis en bij de huisarts, en hierbij kwam elke keer een heel licht tweede streepje. Ben ik nu zwanger of niet?

De huisarts zei positief maar met enige twijfel.

het is toch zo dat het hormoon hcg enkel aanwezig is als je werkelijk zwanger bent?

Heeft hier iemand ervaring mee?

ze zeggen een streep is een streep..

Ik zou morgen of thuis of bij de HA nog een test doen.. is die helderdeer dan de vorige keer dan ben je zwanger!!

ZIjn jullie er ook mee bezig of zou het een ongelukje zijn?

succes..

xxxx Mamoetje

Hoi,

We zijn er wel bewust mee bezig.

Het is zo vervelend om in onzekerheid te zitten.

Ik wil me niet blij maken met een dooie kip.

Hoi Vraagje!

Spannend hè, dit gedoe?
Als je een tweede streepje op de test ziet, ben je nú in ieder geval zwanger. Alvast gefeliciteerd!
Ik zou inderdaad na een paar dagen nog eens testen (of een week, als je dat aankan...); als het streepje dan donkerder is gaat het de goede kant op. Als het nog even licht is, zou het kunnen dat je alsnog een miskraam krijgt. Dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap gehad. Ik denk ook dat dat de reden is waarom je huisarts  nog een beetje voorzichtig was.

Sterkte!
Betje.

Hoi Betje,

Zenuwslopend vind ik het allemaal.
Straks, rond 10.00 uur komt er een mevrouw van moeders voor moeders langs.
Zij kijkt dan of er genoeg hcg hormoon in mijn urine zit.
Dan weet ik eigenlijk of het goed zit of niet.

Sinds vanmorgen zijn mijn borsten wel gevoeliger en steviger, dus wie weet.
Ik hoop echt dat het goed is en blijft gaan natuurlijk.

Spannend allemaal, als alles goed gaat gaan we vanavond het mijn ouders vertellen.

Groetjes he.

en, hoe is het verlopen vanmorgen??
Ik las net je topic en ben natuurlijk nieuwsgierig of je nu zwanger bent of niet,
als ik je topic lees dan denk ik van wel.
Vervelend dat je huisarts ook twijfelde, heeft hij bloed afgenomen of je urine getest. als dat laatste het geval is, dan vind ik het wel een beetje raar dat ie niet het zekere voor het onzekere neemt en toch een bloedtest gedaan heeft, toch??
maar goed, nu weet je het toch w.s al
laat je het snel nog even weten?
groet, MOON

Hoi,
Als er een tweede streep op een zwangerschapstest verschijnt ben je zwanger. Die streep reageert alleen op een aanwezigheid van hcg en die maak je alleen aan als je zwanger bent..........gefeliciteerd dus.
Natuurlijk blijft de kans altijd aanwezig op een miskraam, maar probeer daar niet aan te denken, die kans blijft namelijk ook als je wel een duidelijke streep krijgt............

Groetjes Rimke

Terug
Bovenaan