vraag over zwangerschapstest

hoi dames,

eigenlijk hoor ik op het zwangerworden forum maar ik heb een vraag die een van jullie misschien ook kan beantwoorden.........

ik heb zondagochtend met ochtendurine een clearviewtest gedaan hij was lichtpositief maar je zag het streepje wel.

maar omdat het een goedkope test was van internet besloot ik een
predictor test vandaag te doen met middagurine omdat het volgens de
bijsluiter niet uitmaakte met welk urine je test maar nu was die test
negatief!!!!!!!



heeft een van jullie dit al eens meegemaakt en wat moet ik doen?



alvast bedankt groetjes dollie

 
Hoi,

Ik heb weleens begrepen dat, ondanks dat er in de bijsluiter staat dat het met urine van de hele dag kan, het het beste is om de test met ochtend urine te doen. Een licht streepje betekent net zo zwanger als een heel duidelijk streepje. Je zou je huisarts kunnen bellen voor een afspraak en daar een test laten doen, of gewoon nog een nieuwe test kopen en nog een keer testen. Qua prijs maakt het niet uit, ik heb in elke keer dat ik een test deed gewoon die van het kruidvat zelf gebruikt, goedkoop maar wel goed, want beide keren had die gelijk.

groetjes kirsten
35w4d
 
Hoi Dollie,

Ik heb 9 weken geleden een test gehaald omdat ik maar niet ongesteld werd. In de beschrijving stond dat je het  op elk tijdstip van de dag kon doen, ik hield het niet van spanning en heb 's avonds voor het slapen gaan de test gedaan....helaas hij was negatief. Een paar dagen later voelde ik pijn in mijn borsten en een behoorlijke misselijkheid. Ik vertelde dit mijn man en hij dacht dat ik het me allemaal verbeelde, de test was toch immers positief.

Op zaterdag hield ik het niet meer en heb ik nog een test gedaan, deze keer met ochtend urine en ja hoor na een paar tellen stonden er heel duidelijk twee streepjes in beeld. Mijn man dacht dat ik een grapje maakte toen ik hem met de test in mijn hand wakker maakte( de ochtend begint toch al om 6 uur of niet hahahah!) Toen hij het met eigen ogen zag heeft hij een moment niets kunnen uitbrengen want de vorige test was
toch negatief hoe kon dit dan nu.....

Ik heb het antwoord: Het zwangerschapshormoon (HCG) wordt vooral in de nacht aangemaakt waardoor er in je ochtend urine een enorme hoeveelheid zit, doe je dan de test met de eerste urine dan krijg je een goed beeld, hoe verder je op de dag komt hoe minder hcg er zichtbaar is.

Wat ik je ook wil meegeven: de meeste testen(van een bekend merk of niet) zijn voor 99% betrouwbaar, ook al is er een heel vaag streepje zichtbaar, dan nog is er hcg waargenomen en kan je van een zwangerschap uitgaan. Wil je het zeker weten... Doe nog een test met ochtend urine. Wat je ook kan doen is nog een paar dagen wachten tot je menstruatie nog iets verder op zich laat wachten want je kan soms ook te snel een test doen.

Ik wens je heel veel succes en laat je het ons weten of we er nog een forumgenootje bij krijgen???

groetjes Odette(inmiddels 12 weken zwanger van de 2e)

 
Hoi Dollie,

De eerste keer dat wij de test hebben gedaan, was laat in de middag. Er kwam een heeeel licht streepje te voorschijn. Ik wist zeker dat ik wel zwanger was, want het streepje reageert alleen maar op het hcg hormoon en dat heb je alleen als je zwanger bent. Mijn vriend was niet overtuigd.
We besloten om het een paar dagen nog een keer te doen. Weer een test gehaald en toch met ochtend urine gedaan. Nu kwam het steepje "zwanger" nog eerder en duidelijker dan het streepje dat de test gelukt is.
Hoe langer je zwanger bent hoe duidelijker de streep wordt.
Maar een heel licht streepje betekend ook zwanger.

Waarschijnlijk mag ik je al een beetje feliciteren.......

Ris
 
bedankt voor jullie reacties en ik heb besloten om even een paar dagen te wachten en dan met ochtendurine te testen.

ik laat het jullie weten.



groetjes dollie

 
Ik hoop dat je dit nog gauw leest, want GOOI DIE TROEP WEG! Koop een digitale test van clearblue, dan kan er niks mis gaan! die geeft geen vage streepjes met zegt duidelijk zwanger of niet zwanger!
(of + of -, maar dat zijn de oude geloof ik nog).
Veel succes
 
Hallo meiden,

Ik had exact hetzelfde een licht streepje en een hele dikke/vette streep.
Het was een test van de etos.
Ik doe over 2/3 dagen nog is een test en dan idd met ochtendurine en de etos test.
De test van gisteren heb ik om 16.00 uur gedaan.
 
Terug
Bovenaan