vraag over zwemmen

Hoi meiden,

nog even een vraag. Zoals jullie weten heeft Maaike nu vaak oorontsteking maar nu gaan we over een goede week op vakantie naar Port Zelande en wilde we lekker met haar gaan zwemmen. Weten jullie hoe dat precies zit met zwemmen en oorontsteking. Ik weet dat als ze een ontsteking heeft je het oor droog moet houden maar weten jullie of het ook een grotere risico geeft op een nieuwe ontsteking als je met haar gaat zwemmen.

Ze vind zwemmen helemaal leuk en wij ook. We kunnen natuurlijk wel proberen om haar zo min mogelijk met het hoofd onder water te krijgen.

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen ik weet namelijk zo langzaamaan niet meer wat ik fout doe.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Vroeger had ik ook vast last van mijn oren. Uiteindelijk ook keel/neusamandelen eruit en ook buisjes. Maar ik zwom met watjes in mijn oren. Geen gewone watten, maar speciaal voor in het water. Volgens mij waren ze vet, zodat ze geen water opnamen.
Toen zaten ze in een blauw doosje, maar ik kan me voorstellen dat dat inmiddels veranderd is.
Ik zou het eens vragen bij de etos/kruidvat oid.
Dat lijkt me beter dat met niets zwemmen, want ik vermoed dat je weer met hetzelfde probleem kom te zitten.

Groetjes,

Jannetje

Hoi Maaike,

meestal zit er in de (tropische) zwembaden veel bacterien. Als je kind er dan gevoelig voor is kunnen ze zo een oorontsteking oplopen. Ik zou bij de drogist van die vette watjes kopen (soort kauwgom lijkt het wel) en geen risico lopen als ze er al zo vaak last van heeft.

groetjes chimene

hai hai!!
Ja is lastig he!! me zusje had ook vaak oorontsteking en gebruikte me moeder net als jannetje zegt "vette"watten die kun je zo bij de drogist kopen! tegenwoordig kun je hier naar de kno arts bellen en maken ze een rubberen "dopje" voor in je oor het word gevormd naar je oorschelp zodat het goed afsluit!! je zou natuurlijk ook de kno arts kunnen bellen en vragen voor tips!!
Succes!!!
Groetjes Samiera

Hoi,

bedankt voor de tip van de natte watten. Ik denk dat ik anders even de huisarts bel om te vragen wat ik het beste kan doen. en heeft iemand al eens watten gebruikt bij hun kleintje want ik vraag me af of Maaike het accepteerd.

Groetjes
Inge

Ik zou ook de huisarts even bellen. Die weet vast waar je moet zijn voor goede dopjes enz. Maar idd in subtropisch water zitten door de hoge temp heel veel bacterien. Ik weet nog dat ik er vroeger nooit in mocht omdat ik altijd ooronsteking had, werd het afgeraden door de ha. Gewoon goed opletten dat ze geen water in haar oren krijgt. Maar dat is best moeilijk.

Groetjes Babybelle

hoi hoi,
inderdaad zijn vette watten een optie maar vanwege de bacterien in het water is zorgen dat er geen water in haar oren komt en niet onder water "zwemmen" het beste. Wij zijn zelf gestopt met het gewone zwemmen hier in het zwembad vanwege alle oorontstekingen maar op vakantie wil je er natuurlijk wel van genieten.

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan