Vraag ovulatietest

<p>Hoi!</p><p>Even een vraagje: ik wil volgende week gaan starten met de sensi ovulatietesten. Er staat bij dat je beter geen ochtendurine kan gebruiken. Zou later op de ochtend of begin middag wel kunnen? Of eerder ‘s avonds? <br />Wat deden jullie? En testen jullie 1 x daags of 2 x?</p>
 
Jahoor dat kan prima! Ik gebruik deze testen ook en kan mijn piek altijd goed vinden. Ik doe het altijd op willekeurige momenten. Net wat beter uit komt en maar 1x per dag. Soms s morgens, andere keer 's middags maar ook weleens 's avonds laat haha. Maar sommige vrouwen hebben een hele korte piek en kunnen hem niet zo snel vinden. Dan zou ik het 2x per dag doen. Gewoon een beetje uitproberen! ?
 
Volgens mij is de beste tijd tussen 10.00-16.00. Ik begon met 1x per dag testen en als de streepjes donkerder begonnen te worden teste ik 2x op een dag, zodat ik m'n piek niet zou missen. Ter bevestiging gebruikte ik op de dag dat het lijkt alsof hij even donker is als de controlestreep nog een test van clearbleu. Die met een smiley of leeg rondje. 
 
Elke dag dezelfde tijd van tevoren niet teveel drinken en / of plassen. 2x wordt aangeraden maar ik doe het gewoon 1x en had eerste en tweede paasdag 2 positieve ovu testen 
 
Inderdaad dezelfde tijd globaal aanhouden en niet met ochtend urine. Probeer twee uur van te voren niet te drinken en niet te plassen. Ik heb mijn piek zo telkens gevondenn. Na een ronde (nr 1) en drie rondes (nr 2) had ik ze niet meer nodig ?. Maar ze zijn echt een uitkomst met onregelmatige cyclussen. Ik begon met testen als ik merkte dat mijn afscheiding begon toe te nemen. Zo ging een pakje van 24 ook lang genoeg mee.  
 
Terug
Bovenaan