Vraag ovulatietesten

Hallo dames,

Omdat ik nu toch een keer spontaan zwanger ben geraakt ,al was de kans erg klein, heeft de gyneacoloog aangeraden om tussen de IUI's door aan de slag te gaan met ovulatietesten. Ik heb dus een setje gekocht. (moesten jullie ze trouwens allemaal zelf betalen of is er een manier om ze vergoed te krijgen van het ziekenhuis?)

Nu heb ik in die 2 jaar dat we bezig zijn nog nooit zo'n test gebruikt.
Maken jullie die verpakking van 6 stuks in 1 maand op of doe je daar langer mee??
Wanneer begin je met testen? Ik heb een vrij regelmatige cyclus 28/29 dagen en ben net voor het eerst ongi geworden na mijn miskraam.

Wie kan mij wat meer vertellen?

liefs Inge

hoi Inge,

Waarschijnlijk zit je sprong op dag 14 dus dan zou ik beginnen met testen op dag 12. Zodra er een dikke streep verschijnt hoef je niet verder te testen en komt je sprong binnen 36 uur. Ik vang mijn ochtendurine op in een bakje en doe de staaf 10 seconde erin, 3 minuten wachten en je weet of je sprong wel of niet komt. Meestal doen wij het dan aan het eind vd middag als de test positief is.
Zover ik weet krijg je de testen niet vergoedt. Afgelopen maand begon ik op dag 10 te testen en op dag 11 was t'ie positief, dus ik heb nu nog 5 testen over voor de volgende maand!
Het is echt ideaal!

Succes Inge!
Marielle

hoi inge ik gebruik ze al best vaak, die van clearblue (7 testen) is volgens mij de goedkoopste ik geloof 29,95 euro(en eentje van apotheek eigen merk, alleen die verkopen ze maar bij heel weinig apotheken). het is de eerste keer even uitproberen, maar ik gebruik de testen gelukig ook niet allemaal in 1 maand. succes

Terug
Bovenaan