vraag/raad/... niertjes!!

Hoi dames,

ik ben gisteren nog eens een keertje op controle geweest bij de gynaecoloog.
Nu, alles zag er goed uit (zit klaar om te komen, met hoofdje naar beneden dus!!) was al een bezorgdheid, omdat het lang in stuit heeft gelegen.

Wat ze plots wel opmerkte was een lucht/vocht- belletje in één van de niertjes van ons kleintje. Niets om ons zorgen over te maken zei ze. Maar toch doe ik dat wel...
Herkent iemand dit verhaal? Ze zei dat het nog kon weggaan tegen de bevalling, maar dat ze het ging noteren zodat het extra in de gaten gehouden kan worden door de kinderarts na de geboorte.

Herkent iemand dit??? Ik maak me echt zorgen!

Liefs,
van ons...

hoi febeke...

ik heb hetzelfde verhaal... (zie mijn topic)
het ligt eraan hoe groot het was.
waarschijnlijk was het erg klein, onder de 10 mm. bij ons was het erboven.. en moesten we voor uitgebreide echo naar het ziekenhuis in rotterdam.

lees anders eerst even ons verhaal... als je dan nog wat wilt weten/vergelijken, dan hoor ik het wel!

groetjes Carina

Hier een verwijd nier bekken (is iets anders als een luchtbelletje, geloof ik).
Verwijding is 10 mm, wij moeten de tweede week na de geboorte naar de kinderats voor een echo van het buikje

Hoi Madeliefje en Carina,

pfffff...... ik ben echt bang! Ik weet eigelijk totaal niet wat er aan de hand is.
Wat moet er gebeuren. Ik moest me niet druk maken heeft mijn gyn me verteld.
Maar doe het dus toch... Ik voel me er verschrikkellijk bij!

Jullie weten er precies meer van of heb ik het mis?
Het moest in de gaten gehouden worden door de kinderarts, dat is al wat ik weet eigelijk.
Ze sprak over vocht OF lucht- bulletje. Dat weet ik dus ook niet meer precies, was er ff van aangedaan geloof ik en heb het wat over me heen laten komen.
HELP!!

Liefs,
van ons...

@ febeke...

misschien een slim plan om na het weeknend nog even contact op te nemen met de gyn. met de vraag om wat opheldering. want je hebt waarschijnlijk ook gelezen wat het allemaal met mijn bloeddruk heeft gedaan deze week. (maar dat komt omdat wij net boven de norm zaten en het ineens crisis leek)

en wij hoogzwangeren moeten ons wel rustig houden he!
hoever ben je precies? zal zo eens in de lijst kijken...

groetjes Carina
(37 weken en 1 dag zwanger vandaag)

Hoi Carina,

ik ben van gisteren 34 weken.
Dus zou nog 6 weken moeten.
Mijn dochtertje is 2 weken te vroeg geboren en het rommelt hier al flink, maar hoop het toch nog even vol te houde, want ben er nog niet echt klaar voor.

Pffff maar dat niertje houd me enorm bezig!
Ik denk dat ik je raad moet opvolgen en maandag toch nog eens even terugbellen om me gerust te laten stellen.

Alvast bedankt voor alle info! Gaat het zeker over een verwijding? pfff ik weet er helemaal niets van.

Liefs,
van ons...

hoi febeke

ik weet niet of het bij jou ook over een verwijding van het nierbakken gaat.
ik weet wel dat de echoscopiste met 20 weken ook iets noemde van vocht bij de niertjes. maar dat was zo weinig dat het verwaarloosbaar was.

misschien noemt de een het vocht en de ander een verwijding. in die verwijding komt in ieder geval vocht te zitten. en daardoor heeft de baby meer kans op een urineweginfectie. want bacterien kunnen zich daar gaan ophopen.
zo heb ik het in ieder geval begrepen.

gewoon even bellen en zeggen dat je je  nu toch wat zorgen maakt.
ik ben er ook nog te veel mee bezig hoor. niet alleen die verwijding, want geloof wel dat dat allemaal wel mee zal vallen, maar de uitslag van de punctie. ook al is de kans heeeel klein. het zit nu toch in je achterhoofd. wat als.......???

wij hebben vandaag in ieder geval even lekker geshopt. nog wat kleine dingetjes voor de baby. Even de stress weggeshopt! hahaha

maak je maar niet te druk over dat vocht, waarschijnlijk val je ver onder de norm en is er niets aan de hand.
weten jullie trouwens al wat het wordt? of is het nog een verrassing?

groetjes

Hoi,

Ik ben er wat rustiger onder. Met name ook daar ik het al vanaf de 20 weken echo weet!
Je wilt niet weten van hoeveel profesionals ik al te horen heb gekregen dat ik me daar vooral geen zorgen over moet maken.
Voorheen deden ze geen 20 weken echo's en zagen ze deze äfwijking"ook niet! En het kwam amper voor dat er na de geboorte problemen bleken te zijn met niertjes.
Nu met al die echo;s zien ze   eel meer, en dus ook veel meer waar men zich eerst niet druk over maakte. Ons is ook verteld dat ze in de ziekenhuizen heel erg zoekende zijn naar de marges. Bij hoeveel verwijding moet er wat gedaan worden?!

Het feit dat er dus al 3 februari 2009 mama's hier schrijven met dit "probleem"zegt toch eigenlijk al heel veel over hoe vaak het gezien wordt op een echo!

Tuurlijk hadden we liever gehoord dat alles goed was, maar probeer het wat te relaitiveren. Laat het de laatste weken/dagen van de zwangerschap en je bevalling niet in de weg staan! dat is echt zonde!

Terug
Bovenaan