Vraag van student Verloskunde

Lieve zwangeren!

Ik weet niet of deze vraag hier op zijn plek is, maar niet geschoten, altijd mis! Ik ben Wil-Anne, 21 jaar oud en dit jaar begonnen met de opleiding tot verloskundige in Amsterdam. Een droom die uitkomt en ontzettend leuk en leerzaam!

Als onderdeel van deze opleiding is het de bedoeling dat ik contact leg met een zwangere vrouw en o.a. een aantal keer met haar mee zal gaan naar het spreekuur. Mijn aanwezigheid bij het spreekuur is bedoeld om te observeren, ik zal dus zelf geen handelingen uitvoeren, maar heb wel dezelfde plicht tot geheimhouding als een verloskundige.

Door deze mini-stage heb ik de mogelijkheid om de verloskundige zorg niet alleen vanuit het perspectief van de zorgverlener te ervaren, maar ook vanuit dat van de zwangere vrouw. Iets wat natuurlijk heel belangrijk is om een goede verloskundige te worden!

Helaas ken ik zelf geen vrouwen die op dit moment zwanger zijn, wat contact leggen moeilijk maakt. Om deze reden ben ik op zoek naar een zwangere vrouw (8-16 weken) die het leuk zou vinden als ik een aantal consulten met haar meeloop - bij voorkeur in de regio Amsterdam, Amersfoort of Utrecht (i.v.m. reistijd). Het is hierbij wel van belang dat zij onder de zorg van een eerstelijns verloskundige staat. Ben jij zo iemand, dan hoor ik het graag en zou ik het leuk vinden om kennis te maken!

Extra informatie is te vinden via deze link: https://www.verloskunde-academie.nl/wp-content/uploads/2015/08/151047-Folder-Zwanger_100x210-juni-2015.pdf - maar natuurlijk sta ik ook altijd open voor vragen als er onduidelijkheden zijn.

Bij vragen en/of interesse ontvang ik graag een mailtje via 608744@student.inholland.nl of een berichtje hieronder. Alvast bedankt!

Mocht mijn vraag hier niet op z'n plek zijn, laat het me dan ook vooral weten! Dan zal ik dit bericht weer verwijderen.

Groeten,

Wil-Anne

Hai,
Ik vind het niet erg, je post :) Ik zou je zelfs graag willen helpen, maar ik woon in België en ben momenteel de kaap van 20w al voorbij...
Anders graag!

Dankjewel Caro voor je reactie, lief van je! Helaas is België iets te ver reizen voor mij haha. In ieder geval heel veel succes met de tweede helft!

Misschien is het een idee om een aantal verloskundigen uit de buurt te bellen en te vragen of zij je hier eventueel bij kunnen helpen. Misschien mag je wel een aantal keren bij afspraken zitten. 

Terug
Bovenaan