vraag voor bv moeders of iemand die het weet haha...

mischien een stomme vraag maar hoe bewaren jullie de bv in de vriezer?
wij gaan over 2 weken een nacht weg en dan moet marek bij mijn ouders slapen
dus ben ik druk bezig om af te kolven voor die dag.
Kun je de flesjes ook bv invriezen of heb je hier speciale flesjes voor?
wie kan me helpen.?

groetjes mira mv marek 11 wk

hoihoi!
Ik kolf al een hele tijd af (heb teveel melk waardoor ze zich verslikt!). Deze melk bewaar ik in diepvrieszakken voor ijsklontjes te maken (gewoon huismerk Plus), of ook wel eens in de grote Aventflessen van 260cc. Met zo'n afsluidop kan je het daarin ook goed invriezen. Ik doe er dan nog een plakbandje op met de datum.
Succes ermee! Groetjes Marloes.

Hoihoi,
Van Avent hebben ze speciale bakjes waarin je het kan bewaren. Ze zijn niet zo groot als een fles, dus makkelijk in de vriezer. (er kan 180cc in) (en je hoeft geen 5 flessen te kopen)
Ik geloof dat het Avent Via heet en is gewoon bij de Prenatal ofzo te koop. Er zit dan ook een soort tussenstuk bij waar de speen van Avent op kan, zodat je de bv gewoon met bakje en al kan opwarmen, tussenstuk erop en voeden maar. Heel handig. Geen geklieder met overgieten enzo.
Succes, en veel plezier met jullie nachtje met z'n tweetjes! Heerlijk even doorslapen!
Liefs Phira

Ik gebruik ook zakjes om ijsklontjes te maken. Daar giet ik de afgekolfde melk in. Heel gemakkelijk, één ijsblokje is ongeveer 15 ml.
Je haalt eruit wat je nodig hebt, en de rest kan gewoon blijven zitten.
Die Avent Via bewaarbekers heb ik ook, maar die heb ik nog niet in de vriezer geprobeerd, maar dat is volgens de verpakking heel goed te doen!

Succes en veel plezier met je weekendje weg!

Patty (mv Nynke 9-09-06)

ik kolf 4 dagen in de week 's middags omdat Mirne dan bij de oppas/KDV is. Ik doe het soms in een diepvrieszakje (gewoon van die zakjes om brood of vlees in te vriezen), meestal ongeveer 180cc (dus beide kanten 90cc).
Soms doe ik het in van die ijsblokjes zakjes, als Mirne dan ineens honger heeft kunnen ze er nog een beetje (40 of 50cc ofzo) bij maken.

Ik heb wel een liter melk extra in de vriezer liggen, want ik kolf altijd wat extra af voor je weet maar nooit. Mirne drinkt aan de borst meer dan uit de fles. Uit de fles houdt ze het meestal na 180cc wel voor gezien. Als ik 180cc heb gekolfd ben ik lang niet zo leeg als dat zij (kleine teek hahah) aan mij gezogen heeft.

Barbara
Mirne is nu 4 maanden en een week

Terug
Bovenaan