Vraag voor de ervaren moeders

A

Anoniem

Guest
Babykleertjes:

Hoeveel van wat in huis hebben? Rompertjes, pakjes met voetjes, etc.
Hoe snel groeien ze eruit? Is het handiger om meer voor 3-6 maanden te hebben dan voor 0-3 maanden?

We hebben nog bijna niets, en vind het wel fijn als ik niet elke dag hoef te wassen, maar wil ook weer niet teveel in huis hebben, als ze er toch zo uitgroeien.

Hopelijk hebben jullie advies!

Groetjes, Charlotte (38 wkn)

Hoi Charlotte,

Het is heel erg moeilijk om te zeggen hoeveel je van wat moet hebben omdat niet ieder kindje even groot is.

Ons zoontje was bij de geboorte 3260 gram en groeide een kilo per maand in het begin, die begon in maat 50, hier heeft hij 3,5 week in gezeten en daarna heeft hij nog een week of 3 in maat 56 gezeten. Ik had zelf vrij veel rompertjes maat 50-56, ik denk dat ik er 10 had (ook omdat ik er standaard 2 in de verzorgingstas had zitten).

Ons dochtertje woog 2780 gram en verzoop nog bijna in maat 50, zij heeft uiteindelijk 3 maanden in maat 50-56 gezeten. Nog steeds is het een klein hummeltje want met haar bijna 17 maanden zit ze nu net in maat 80.

Is er iemand in je omgeving die eventueel wat kleertjes voor je kan kopen de eerste dagen? Ik ben voor mijn zus op pad geweest. Die kreeg ook een klein kindje en had niks in maat 50, ik ben de dag na de geboorte gelijk kleertjes gaan kopen.

Syl

Hoi,

Ik ben nu zwanger van mijn 2e en had bij mijn 1e  6 van elke maat gekocht. Dus: 6 witte met lange mouwen (gewoon Hema) maat 50/56 en 6 witte met lange mouwen maat 62/68. Mijn zoontje bleek brede schouders te hebben, maar korte beentjes. De sokbroekjes waren dus veel te groot. Op het internet zijn her en der lijstjes te vinden met wat je minimaal in huis moet halen qua kleertjes voor de baby. Daar kom je in elk geval de 1e maand wel mee door en daarna ben je vast fit genoeg om lekker zelf te gaan shoppen voor je kindje. Ik kan niet direct zo een site noemen waar je het kunt vinden, maar ook in allerlei tijdschriften staan van dit soort lijstjes. Ik zal wel even een boek van mij opzoeken waar het ook in staat. Ik laat het je morgen wel weten.

Groetjes en succes,

Anne

Ik hd wel veel rompertjes in 50-56 maar qua kleding geloof ik een stuk of 6 setjes in deze maat. Mijn dochter spuugde verder ook geen melk terug dus ze kon met gemak 2 dagen in een setje blijven. Dat scheelde ook veel wasgoed al neemt het kleine spul weinig ruimte in beslag. Van maatje 62  had ik al meer omdat je daar ook weer van krijgt of zelf koopt als je even weer op de been bent. En van 68 nog meer omdat ik al op tijd ben begonnen met fruithapjes en dat smeert er lekker op los hahaha.

Monique

Ik had voor mijn dochter geen maat 50, gelukkig maar want ze was 52 cm bij de geboorte, ik had van een vriendin wel redelijk veel pakjes 56 geleend en daar heeft ze ongeveer 2 maanden mee gedaan. Ik kreeg veel maat 62 en 68 van de visite en daar heeft ze redelijk lang mee gedaan. Maar ieder kind is natuurlijk anders, mijn dochter zit qua lengte al haar hele leventje boven in de curve.

Gr Christa

maat 50-56 heb je niet veel nodig, baby's groeien heel snel tot en met maat 74, dus ik zou niet te veel kopen.hoop dat je daar wat aan hebt.

succes

manal

Ik heb 3 rompertjes mt 50/56 met lange mouwtjes (daar doe ik een shirtje met krote mouwtjes over heen), 5 rompertjes met korte mouwtjes mt 50/56.

Daarna ongeveer 8 rompertjes mt 56. Korte mouw. 3 met lange mouw.

Mijn zoontje groeide helemaal niet snel uit zijn kleertjes. (3200 gram bij zijn geboorte)

Mt 62 en 68 zat paste hij helemaal erg lang!!

Ik denk dat je gewoon wat in huis moet halen en dan is het zo bijgehaald door je man of moeder als je merkt dat het te weinig is!!

Je krijgt wrs ook nog veel van andere mensen.

Liefs, Marielle

Terug
Bovenaan