vraag voor de flesvoeding mama's

Hoi Meiden

Ik blijf mezelf er maar mee kwellen haha maar ben er nog steedsniet uit: bv of fv.
Maar als je fv gaat geven is het dan ook handig hormonen te vragen om de bv niet op gang te laten komen? De vorige x heb ik een week geploeterd met kolven en aanleggen en kwam er nog nagenoeg niks, dus t lijkt me sterk dat t nu spontaan gaat stromen (in dat geval gaan we voor de bv...)

Wat doen jullie??

Ik krijg niets, de bijwerkingen zijn namelijk groter dan de klachten die je waarschijnlijk krijgt als je niets doet en ook niet aanlegt.. Strakke bh, koelen en de bh niet uitdoen....

We zien het wel

Heb bij alle kids flesvoeding gegeven en ga dat bij nummer vier ook weer doen. Ik heb nog nooit hormonen gekregen. Als je niet aanlegt of kolft dan komt de productie gewoon niet (goed) op gang. Heb dan de eerste dagen wel zoogcompressen nodig. Ook heb je (ik tenminste) last van stuwing na enkele dagen (pijnlijk!). Maar dat heb je volgens mij ook vaak als je wel bv geeft.
Die hormoon injecties bestaan wel maar worden volgens mijn vorige kraamzorg vooral gebruikt bij mensen die hun kindje verliezen. (zodat ze niet nog meer verdriet krijgen en geconfronteerd worden met hun zwangerschap, lichaam en geen kindje hebben etc) Maar mischien verschilt hetper regio of kraamzorg.
Sorry voor het lange verhaal. Maar dus drie keer geen hormonen gehad en ik ga ervan uit dat ze dat dalijk bij de vierde ook niet gaan doen. na enkele dagen/weken "maakt je lichaam geen voeding meer."
groetjes en succes met bv of fv.

ik heb bij de eerste ook geen bortsvoeding gegeven en heb er ook niks voor gekregen, na een aantal dagen heb ik wel last gehad van stuwing maar idd gewoon een strakke bh aan doen en koelen moet voldoende zijn. Ik heb ook geen compressen ofzo nodig gehad.
Nu wil ik eigenlijk weer gewoon flesvoeding gaan geven omdat ik niet zo;n goed gevoel heb bij bv, maar nu ik zwangerschapsdiabetes heb zeggen ze dat de baby een iets grotere kans heeft om op latere leeftijd ook diabetes te krijgen en dat de kans kleiner word als je bv gaat geven. Ik zit nu echt in een moeilijk dilemma, ik wil het beste voor mn kindje maar zou het echt zo veel uitmaken? Ze grijpen volgens mij alles aan om je aan de bv te krijgen. Begrijp me aub niet verkeerd, ik weet wel dat bv heel goed voor het kindje is maar mijn dochter heeft ook nooit bv gehad en mankeerd nooit iets.
groetjes

Ik heb bij mijn 2 zoontjes ook geen borstvoeding gegeven en kreeg in het ziekenhuis wel een pilletje tegen de stuwing. Weet niet meer precies hoe het heet, doxine ofzo. Heb hier helemaal geen bijwerkingen van gehad en was er dan ook erg blij mee.
Had bij de verloskundige al aangegeven dat ik iets wilde hebben ivm een eerdere borstverkleining.

Groetjes maart 2011 mama

Ik heb bij de eerste ook niks gehad. Geen pilletjes, dat doen ze tegenwoordig niet meer is mij verteld....
Ik heb een dag last gehad van stuwing maar niet heel erg.
Je kunt ook witte of groen gekneusde koolbladen in je bh stoppen tegen de stuwing (schijnt heel goed te helpen!!) In het ergste geval (als je heel veel last hebt) kunnen ze ook je ook je borsten een keer leegkolven.

Als je echt geen bv gaat geven is kolven niet echt slim, ook niet voor 1 keer.. Dit kan wel als je afbouwt..
Je moet juist helemaal niet aan je borsten komen eigenlijk.. Alles kan stimulatie zijn...
Ben me er al maanden in aan het verdiepen. Heb de bh al binnen cup b (heb nu c/d)

Medicijnen geven ze gewoon eigenlijk niet meer.. Alleen als het niet anders kan, al zijn er wel ziekenhuizen die het nog doen...maar reken er maar niet op.

Thanks meiden!
@mama van C: ik denk ook wel een btje dat alles wordt aangegrepen om je maar aan de bv te krijgen... Hier ook zwschdiabetes. Ik heb pcos, er komt diabetes in de familie voor (type 1 en 2), heb zwangerschapsdiabetes, heb overgewicht, allemaal factoren die de kans om diabetes te krijgen vergroten en deels erfelijke factoren. Weet natuurljk niet hoe het bij jou zit, maar ik denk dat deze (erfelijke) factoren een grotere rol spelen dan het geven van bv...
Voor mezelf is t zaak af te vallen; na 7 jaren hormon gebruik en kinderwens enzo wil ik daar echt werk van maken en overleggen met de internist wat/ hoe het beste is. En ik probeer m'n kids een zo goed mogelijk eetpatroon aan te leren en ze voldoende zelfvertrouwen mee te geven zodat ze zo gezond mogelijk leven...

Ik weet natuurlijk niet precies hoe alle kansen zich verhouden, maar vergeet niet dat je minstens een half jaar volledig moet voeden wil je die gezondheidsvoordelen behalen die altijd genoemd worden...

Grtjs

Terug
Bovenaan