vraag voor hilal

hee meis,

Heb een vraag, weet niet of je hem kunt beantwoorden.
Heb een mooie iongensnaam gevonden muizz, is de 15e naam van allah.
Weet jij of je die mag gebruiken ?
Mijn schoonouders weten het niet zeker.
Zelf vind ik hem, en betekenis heel mooi.
Ik hoor wel mof je het weet.

Groetjes poppie

Hai Pop,

Zover ik weet is de 25ste naam van Allah, 'Muiz' of 'El-Mu`izz' niet een naam om als dusdanig gebruikt te worden. Het is meer een omschrijving van eigenschappen die je toegeschreven krijgt als je "goed" leeft. Er zijn wel degelijk namen aan gekoppeld b.v.   izzet (iets van grote waarde, kracht en respect) verder heb je ook seref (met een puntje onder de s) en dat betekend eer.

Ik heb even de imam gebeld voor je, ik twijfelde te veel. (Hij zal wel gedacht hebben! Je komt nooit naar de moskee, mwhaha..)

Hij zegt dat het kan/mag. Dus, DOEN!

groetjes Hilal

hee meis,

Dank je wel , alweer wat wijzer.
Vind het echt heel erg moeilijk. maar vind muizz wel mooi.
Manlief vindt Mansur heel mooi.
pfffff, hebben nog paar weekjes.
Hoop dat het met jou ook goed gaat, en dat jullie kleine goed groeit.

Liefs poppie

hee poppie

Ik vind dat je goed moet overwegen om zulke namen te geven.
in kader van allah en denk daar heel goed over na.
zijn best zware namen.

en hoe jezelf met het geloof bezig bent.
en welke waarde je er aan hecht.

Ik vind mansur ook heel mooi.

succes!

hee 4kids

Vind het best moeilijk, schoonmoeder is heel religieus en zei dat ik 1 van de 99 namen van allah moest kiezen, van die namen vind ik muizz de mooiste.
Mansur is ook mooi.
Zelf ben ik ook beetje zoekende, ik heb nu niet echt een geloof,althans vind het moeilijk om een naam aan te geven.  ben de nederlandse vertaling van de koran aan het lezen..

knuffel van poppie

Hai Pop,

Het is fijn dat je het zo goed mogelijk probeert te houden met je schoonouders, maar je Moet niets...
Het is jullie kind, schoonmoeder wil graag dat je een van de 99namen kiest, OF je het doet, bepaal je zelf hoop ik!

Verder is het niet verplicht voor een vrouw om moslima te zijn als haar man dat is. De "standaard" normen en waarden; de 10 geboden, komen in alle grote wereld god diensten voor Plus, je hoeft daar ook niet eens een geloof voor aan te hangen om die normen en waarden aan te hangen.

Mag ik je een tip geven, ik raad je niet aan om de NLse vertaling te lezen van de Koran. De Koran is als een soort van grote gedicht geschreven en het is een klein 1500jr oud. Heel moeilijk om te snappen waar het daadwerkelijk over gaat zonder "vertaling" van een imam.
Zelf vind ik Abdulwahid van Bommel een goede schrijver, zoals je aan de naam ziet is hij NLer die later is bekeerd. Hij heeft een hele frisse kijk op de Islam en zijn vertalingen zijn duidelijk/ helder. Hij heeft bv. beken 'Islam, liefde en seksualiteit' of 'Islam en de rechten van vrouwen' e.d.
Hij zal wel meer boeken hebben, ik kom er zo niet 1,2,3, op...Dit is veel makkelijker lezen. Losse onderwerpen die vertaald zijn uit de Koran.

Succes, Hilal
31w4d

Terug
Bovenaan