vraag voor joy23

hoi mama van Chelsey,

Ik zag je stukje over regelmaat als antwoord op mijn vraag.
Nou ben ik begonnen met regelmaat door de flessen op vaste tijden te geven. Maar mijn dochter is na de fles moe, dan stop ik haar in bed en na wat protest gaat ze wel even slapen. Om na 45 min weer wakker te zijn! Ze wil dan echt niet meer slapen. Ik weet dat ze meer slaap nodig heeft en moe is, maar het lukt me gewoon niet. Hoe heb jij de regelmaat aangebracht? Ben je begonnen bij de slaapjes en heb je daar de flessen aan aangepast? Ik denk namelijk dat als ik haar een fles geef als ze net uit bed is dat ze niet wil omdat ze dan net gehad heeft. Ook denk ik dat als ik haar elke keer dat ze even geslapen heeft een fles geef dat ze weer teveel krijgt. Hoe heb jij dit gedaan?

groetjes, Diane  

Hoi,

Ik vond  het ook moeilijk hoe ik dat moest doen, ten eerste heb ik een bakenslaapzak gekocht omdat ik dacht dat ze zo snel wakker werd omdat ze zich zelf wakker maakte met haar armpjes, en die doet wonderen vind ik, en ik liet haar zo lang mogelijk liggen tot de volgende voeding, ook als ze huilde, en ik merkte dat ze vervolgens weer in slaap viel, en dat huilen duurde soms best een kwartier! het is moeilijk, maar na een paar dagen had ze het al te pakken, en nu slaap ze echt tot de volgende voeding! en dat had ik ook nooit kunnen dromen, want ze was echt veel wakker!! Alleen na de fles van 19.00 wil ze eigenlijk nooit meer slapen, ik probeer het wel, maar dan word ze meestal na een half uur weer wakker, maar dan doe ik haar in bad, want overdag heb ik daar geen tijd voor door haar geslaap. mijn dag ziet er zo ongeveer uit:

8.00 eten even knuffelen en even in de box en dan weer naar bed (ongeveer 8.45)
12.00 eten even knuffelen even in de box en weer naar bed (ongeveer 13.00)
15.30 eten even knuffelen even in de box en weer naar bed (ongeveer 16.30) dan gaat ze meestal om 18.00 een beetje zeuren, maar valt uit eindelijk wel weer in slaap en soms haal ik haar er ook weleens wat eerder uit.
19.00 eten en daarna gaat ze wat moeilijker slapen en haal ik haar er altijd uit als ze echt hard gaat huilen
22.30 eten en daarna gelijk naar bed tot de volgende ochtend

ik denk wel dat elk kind een wakker moment heeft en chelsey heeft die s avonds, en je moet niet zo precies zijn met eten soms krijgt ze een half uur eerder en soms iets later dat ligt eraan wanneer ze komt.

Ik hoop dat je er wat aan heb en dat het een beetje duidelijk is en als je nog wat wil weten hoor ik het wel!!

groetjes mv chelsey (8weken)

Diane,

Wij hebben met Lotte precies hetzelfde gedaan. Zij heeft het volgende schema:

06:00 fles geven boeren, verschonen en direct weer naar bed.
10:00 fles geven,  knuffelen en in de box  en naar bed 11:30
14:00 fles geven, knuffelen in de box en naar bed 15:30
18:00 hetzelfde 19:30 naar bed
22:00 na het flesje meteen naar bed.

Soms wordt ze tussendoor wakker en laten we haar liggen totdat ze weer in slaap valt.
Als ze echt te erg huilt dan halen we haar eruit en geven we haar een flesje.
Dat is vooral in het begin erg belangrijk als je haar eruit haalt meteen flesje geven of borst, maar dan gaan ze eraan wennen zodra jij haar/hem eruit haalt dat ze een flesje krijgen.
Lotte kan nu ook gewoon lekker in haar bedje spelen zonder dat ze huilt om vervolgens weer lekker te gaan slapen. Het is in het begin echt ontzettend vervelend, maar je heb er later ontzettend veel profijt van.
Wij hebben Lotte trouwens niet ingebakerd. Ze is nu 15 weken.

Sterkte.
Groetjes Lilian

hoi,

Het klinkt ideaal. De bakerzak ben ik nog niet helemaal over uit. Ik stop Emma nu altijd lekker stevig in met haar armen onder de dekens en dat heeft ongeveer hetzelfde effect. Verder huilt Emma rustig 1-1.5 uur lang voor het slapen. Ik ga dan geregeld even kijken, stop haar opnieuw lekker stevig in, kusje, vertel dat ze moet slapen en ik ga weer.  Die methode gebruiken we nu ruim een week maar tot nog toe lijkt ze niet  minder lang te huilen. 's morgens lukt het goed om haar snel te laten slapen (en dan is ze dus snel weer wakker), maar 's middags en vooral 's avonds houdt ze het lang vol!   Als ze dan na 45 min weer wakker is en weer begint te huilen laat ik haar nog wel even liggen maar ik heb vaak niet de fut meer om van voren af aan te beginnen. Maar goed, na jouw verhaal zal ik toch vasthoudender zijn. En ik heb het boek van Ria Blom ook maar besteld. Wie weet wat daar nog in staat.      

Het huilen voor het slapen doet ze trouwens pas sinds 1.5 week. Ze gaat duidelijk meer doorkrijgen van de omgeving.

Dankjewel voor je reactie!
groetjes, Diane

Hoi,

Ik ben benieuwd wat je van het boek vind, ik denk dat je er goed aan gedaan heb om hem te bestellen, want het geef je wat zekerheid, over hoe je het aan moet pakken, ik was er erg enthousiast over!!

Succes en hou me op te hoogte want ik ben wel benieuwd!

groetjes mv chelsey

Ik zal je over een paar dagen laten horen hoe het gaat. Vandaag ben ik niet al te strikt geweest want ze heeft vanmorgen haar eerste prikken gehad. Ze was vanmiddag echt overstuur en had pijnlijke beentjes. Ze heeft ook weinig gedronken. Gelukkig slaapt ze nu. Vannacht zal ze wel extra komen!

groetjes, Diane

hoi,

Gatsie dat ze zo last heeft van haar prikjes, chelsey moet donderdag, ik zie er best tegen op, ik vind het zo zielig! En dat is inderdaad geen goeie dag om je aan de rust en regelmaat te houden, die dag wil je ze volgens mij alleen maar troosten en met ze kroelen!! Ik hoop voor je dat ze zich morgen weer wat beterder voelt.

groetjes mv chelsey

Terug
Bovenaan