Vraag voor Martine1404: Inentingen?

Hoi Martine,

bij één van de andere onderwerpen las ik dat je je kindje pas vanaf 1 jaar laat inenten. Mijn zoontje is nu 6 maanden en tot nu toe heb ik gewoon met het inentingsprogramma meegedaan. (Hij heeft er gelukkig weinig last van gehad.)
Toch vraag ik me wel eens af of het ook anders kan. Ik had het er laatst met m'n moeder over. Zij heeft ons (4 kinderen) ook niet voor alles in laten enten, b.v. niet voor de bof. Ik heb dus wel de bof gehad, maar is dat nou zo erg? De inenting voor rode hond heb ik pas later gekregen.
Ik ben erg benieuwd naar jouw redenen om je kindje nog niet in te laten enten. En als je straks wel in laat enten, wat laat je dan wel en niet geven, en waarom? Heb je misschien ook een idee waar ik hier meer informatie over kan vinden?

Ik vind het wel jammer dat je veel informatie krijgt over waarom inenten nodig zou zijn, maar dat er weinig informatie wordt gegeven over alternatieven. Zijn er meer ouders die hiermee worstelen?

Alvast bedankt voor allle reacties!

Groetjes,
Margrethe

ja,ik doe maar braaf mee.maar het hoe,wat en waarom en eventuele andere opties zijn mij ook geheel onbekend.maar omdat ik bang ben dat mn kindje een enting mist die van levensbelang kan zijn,doe ik toch maar mee.ik ben vroeger ook voor alles geent en heb gelukkig nooit iets gehad.en ik wens mn kindje eenzelfde toekomst toe.maar ik vind t wel apart dat het allemaal maar gewoon gedaan word en niks besproken.
groetjes kari

geweldig dat er eindelijk eens iemand is die me niet meteen veroordeelt.
De reden dat ik wil wachten met enten is omdat er nogal wat bijwerkingen (kunnen) zijn door het enten.
Het inenten is echt zo heilig niet hoor.
Mijn mening is dat een baby zijn/haar immuum systeem nog niet klaar is voor al die rotzooi wat ze inspuiten.
Ze zeggen wel dat het juist het immuum systeem bevordert maar ik vraag me dat af.
Het tast juist het immuumsysteem aan en omdat ze nog zo klein zijn kan dat lichaampje dat helemaal niet aan, met alle gevolgen van dien.
Door het massaal inenten van onze kinderen ontstaan er juist massaal andere ziektes.
Wist je dat sinds de toevoeging aan het rvp van de men-C de andere varianten van meningokok weer meer de kop op steken.
Veel ziektes lijken teruggedrongen door het enten maar eigenlijk was dat al voor de invoering van het enten.
Neem bijv Difterie, wanneer komt dat voor? in tijde van oorlog en slechte hygiene, wanneer is die vaccinatie toegevoegd, juist na de oorlog en dus loopt het ziektebeeld terug, maar komt dat door de vaccinatie???
Zo is het dus met meerere ziektes, Kinkhoest komt nog steeds voor ondanks het vaccineren.
Weet je trouwens wat er allemaal in zit en waar het op getest wordt??? zal ik maar beter niet vertellen, nogal schokkend.
Ik wil niet zeggen dat het helemaal slecht is hoor alleen wil ik mijn kinderen de kans geven eerst hun immuum systeem een beetje op te krikken en pas dat ga ik (gedeeltelijk) vaccineren, want na een jaar is niet alles meer nodig en hoef je ook niet alles meer zo vaak te geven, ze nemen het nl beter op en hoeft het dus niet zo vaak meer herhaalt te worden. De hib is bijv vooral het eerste jaar kwalijk en borstvoeding geeft daar al een hele goede bescherming voor.
Als je meer wil weten kun je terecht bij www.nvkp.nl   (nederlandse vereniging kritsch prikken) en je kunt eens kijken bij   www.tinussmits.nl     die geeft van alle ziektebeelden precies weer hoe het ziektebeeld is en wat de eventuele bijwerkingen van de vaccinaties zijn.
Als je van mij meer wil weten lees ik het wel en dan krijg je antwoord.
groetjes Martine

Zo he dat ze mij wel even tot nadenken...
Ik ken ook mensen die uit streng religieus oogpunt helemaal niet inenten en helemaal niet ziek worden.
Hoe reageert het Consultatie bureau als je het eerste jaar niet wil inenten?

toen mijn dochtertje bijna 2,5 jaar geleden werd geboren woonden we in een klein dorpje in Brabant, daar dachten niet veel mensen er over na en werden we door het cb toch licht dringent verzocht te enten.
Het zou ook slecht zijn voor andere kinderen vertelden ze daar!!!!
Mijn regel is als je gelooft dat het enten je totaal beschermt tegen ziektes, waarom zou mijn kind dan een gevaar zijn voor andere, het andere kind is toch beschermd?!
maar goed nu wonen we in Houten (vlakbij Utrecht) en zijn ze er iets minder op.
Het is onze eigen keus en het staat in het dossier dus begint de arts er ook niet steeds over, dat was in Brabant dus wel, iedere keer als ik er kwam begonnen ze erover. Op een gegeven moment wordt dat natuurlijk wel vervelend.
Maar lees die sites maar eens aandachtig door, als je erover nadenkt is het al goed.
Veel mensen geven die vaccinaties gewoon klakkeloos omdat ze denken dat het moet
maar dat is dus niet zo.
groetjes Martine

Terug
Bovenaan