vraag voor petratjuh

A

Anoniem

Guest
Hoi Peet,

Ik was zomaar benieuwd of je al een kolf hebt gekocht en of je al begonnen was.

Het gaat bij mij steeds een beetje beter met kolven.

Ik kolf nu 's ochtens en 's avonds en krijg bijna 150 cc gekolfd bij elkaar! Goed he

Ik heb ontdekt dat als ik van te voren met de hand kolf en daarna met de swing dat dit een stuk beter gaat.

Waarschijnlijk stimuleer ik dan goed mijn borsten.

Helaas helpt de spray bij mij niet zo goed, ik krijg hier geen reactie op.

Nou, laat even weten hoe het met je gaat en hopelijk met goed nieuws.

Groetjes Anouk

Hoi Anouk,

Nee ik ben nog niet begonnen. Ben de deur nog niet uit geweest pfff. Ik moet a.s donderdag voor het eerst met de kleine naar het CB en ik ben van plan daar even wat info te vragen en dan misschien direct door naar de thuiszorg.

Waar heb je een spray voor nodig? Wat doet dat? Is dat die hormoonspray ofzoiets? haha...lekker dan daar heb je nog niet genoeg van haha.

Wat knap dat je zo goed kolft. Krijd je daar eigenlijk geen overproductie door? Ik moet er niet aan denken dat ik nu nog meer melk ga aanmaken zeg. Vries jij het in? of geef je je kind de fles nu gewoon er bij? Ik zal ook een fles moeten gaan kopen. Wat is de beste volgens jou? Mijn kind wil de speen al niet eens, ben benieuwd hoe hij op een fles zal reageren zeg.

Nou ik hou je op de hoogte zodra ik er aan ga beginnen hoor. Leuk dat je er even naar vraagt.

Groetjessssss

Hi Peet,

Ook zo aan huis gekluisterd?! Ik heb dat ook zo gehad, straks is het makkelijker om even de deur uit te gaan (al is het maar 5 minuten), heerlijk is dat dan.

Ik heb een spray gekregen om het toeschietreflex op te wekken, aan de melkproductie veranderd er niets.
I
k kolf nog steeds, maar ik krijg niet echt meer melk ofzo. Maar ik heb gisteren iets ontdekt: ik ging voor na controle bij de vk en daar vertelde ik dat ik weer aan de pil ben begonnen, waarop ze vroeg welke. Ik zei microginon 30, maar dat is helemaal niet goed als je bv geeft! Het remt de bv, en het loopt dan af. Ik vond het al gek omdat ik een tijdje geleden om de  3 uur zat en nu haal ik net 2 uur of nog niet eens.
Ik heb nu snel een speciale mini pil gekregen waarbij de bv gewoon doorblijft gaan.

Misschien dat ik straks wel meer melk produceer, maar op dit moment moet ik mijn best doen om alles op gang te houden.

Stom he, wil je bv blijven geven word het bijna verpest door zo'n stomme pil!

Ik ben zelf begonnen met een fopspeentje en dat ging gelukkig wel goed en qua flessen heb ik die van Dr Browns, dit zijn flessen die darmkrampjes/koliek en spugen tegen gaan.
Ik vind ze heel fijn. Ze zijn te koop bij prenatal.
Mijn zus had tommee tippee en die zijn ook fijn.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Succes met de eerste keer bij het cb, dit is wel leuk hoor.
En ook voor straks met de kolf, ik ben benieuwd. Hou je me op de hoogte.

Groetjes Anouk

Hey Anouk,

Wat stom zeg van die pil. Dat hadden ze je toch gelijk kunnen vertellen zeg pfff. Gaat het inmiddels als wat beter met de bv? Is de productie weer terug op gang? Wat een gedoe zeg. succes hoor meid.

Ik ben vandaag naar het cb geweest en mn mannetje is al flink gegroeid op mijn bv haha. Ben wel weer trots hoor. Kom ik thuis..........denk ik goh ik had toch iets moeten vragen daar? Ben ik helemaal vergeten het over kolven te hebben...grrrrr. Nou ik ga ze dus morgen maar even bellen en daar het een en ander over vragen. Wat een miep ben ik ook he. Voor de rest ben ik aan het oefenen met Kyano en de fopspeen. Hij snapt er geen snars van maar ik moet het maar even blijven volhouden denk ik. Dan is een speen van een fles straks ook niet zo vreemd he.

Vannacht heb ik met de hand wat zitten kolven want meneer viel na 1 borst in slaap en daar zat ik met een overvolle 2e borst. Dat met de hand lukte prima haha, had ik niet gedacht overigens. Ik heb het verder niet opgevangen ofzo hoor. Het was puur om de spanning er even af te halen en dat lukte. Ik heb dus goede hoop op normaal kolven omdat dit al heel goed ging en ik dit in het verleden al nooit heb gekund.

Nou ik ga je zeker op de hoogte houden hoor, vind dat wel leuk. Ik ben ook benieuwd hoe het er inmiddels bij jou weer voorstaat.

Groetjessss Peet

Terug
Bovenaan