Vraag voor Yvonne (gaat over bv)

Hoi hoi,

Onze zoon ruben is vandaag 4 weken en 1 dag oud en wil sinds vanmiddag ineens om de 2 uur of zelfs om de 1,5 eten. Kan dit een regeldagje zijn of moet ik rekening houden dat de melk aardig op raakt. Ik ga zelf maar eerst uit van een regeldagje, dit heeft hij ook gehad rond de 11de dag.
Ik hoop dat je vanaaf nog op het forum langskomt en met kunt helpen....bel morgen in ieder geval ook wel eventjes met het cb.
Alvast bedankt.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17.02.2004) & Jozua (15.10.2005)
en sinds 16.12.2006 mv Ruben

Hallo Mieke,

Ik ben zelf twee weken moeder en geef BV. IK heb deze vraag aan de kraamhulp gesteld  heb begrepen dat je zolang de kleine voldoende plast je je als moeder geen zorgen hoeft te maken over of je voldoende voeding hebt of niet. Het zal hoogstwaarschijnlijk een regeldagje zijn.

Succes!

Groetjes Deetje

Je melk raakt nooit zomaar op!!! Waarom denken mensen dat toch altijd?? Doordat je kindje nu om de 2 uur komt geeft hij zelf aan even wat meer nodig te hebben van jou melk!! Heel goed dat hij dat zelf zo regelt!! Lekker aanleggen is juist goed, zo maak je zelf ook weer meer melk aan. Meestal duurt het een dag of 3 en komt je kindje weer wat minder vaak. En let maar op, dan ga je weer wat stuwing krijgen omdat hij weer wat minder vaak komt. (hoezo te weinig melk...??)
Rond 6 week heb je ook weer regeldagen en rond 12/13 week. Het ene kindje heeft ze wat eerder en de ander wat later maar rond die weken heb je ze ook.
Ze maken een groeisprutje door en hebben dan wat meer nodig en dat gaan ze zelf regelen, dus ook vaak s'nachts!
Vaak word het op je melk gegooit, want die is vast niet voedzaam meer of het raakt op. Maar dat is echt onzin hoor, dat gebeurd heus niet zomaar. Als je niet aan die regeldagen toegeeft, dan loopt je productie juist terug!!

Kijk anders eens op www.borstvoedingsforum.nl kom je vast heel veel mensen tegen die met dezelfde onzekerheden zitten!!

Matthias voed ik al ruim   9 maand volledig zelf en veel regeldagen en dipjes gehad, maar het is geweldig om te zien hoe hij groeit op mijn melk!!

Groetjes Gonda, (trotse mama van Stefan, Thijmen, Sharon en Matthias)

Terug
Bovenaan