Vraag wel of geen kraanwater gebruiken voor de voeding per fles?

Hallo,

Ik heb even een vraag ik hoorde van onze kraamhulp dat je tegenwoordig ook als je de voeding per fles maakt dat je dan ook gewoon kraanwater mag gebruiken.
Wat je dan opwarmt in de magnetron en  dan de poeder er bij doen en even roeren en klaar.
Het schijnt dat het onderzocht is en dat het gewoon kan?
Maar ik weet het niet zeker want het lijkt mij als je gewoon van te voren water kookt voor de flessen en dan in de koelkast zet dat je dan ook last hebt van bacterien.
En over 24 uurs voeding klaar maken wordt door de een af geraden en de ander aangeraden.
Is er geen site of zoiets waar ik iets van informatie kan vinden wat nou wel en niet mag want je wordt er niet goed van.
Of misschien hebben jullie tips?

Alvast bedankt.

Groetjes Miranda

Hoi Miranda,
Bij de oudste (word volgende week 3) werd ons geadviseerd om de voeding voor 24 uur klaar te maken, dit deed de kraamverzorgster (wij hebben er toen 2 in een week gehad, beiden deden dit)   Wel eerst water koken dit aflaten koelen tot handwarm dan poeder er door goed roeren en afgedekt in de koelkast laten staan, voor gebruik nog eens roeren dan in flesje en opwarmen maar.

Bij Milan werd het een ander verhaal, ik mocht nog wel voor 24 uur maken maar liever niet.... dit i.v.m studies over de bacterien, het was dan beter om alleen afgekookt water te bewaren of water uit pakken te kopen. Maar als je per flesje ging maken dan liever met of afgekookt water of eventueel water uit de kraan, maar dan wel de kraan open zetten en even door laten lopen en dan het water in het flesje doen opwarmen in de magnetron poeder erbij en schudden maar....

Tja beetje omslachtig maar ook ik had zo mijn vragen en heb toen naar Friso en Nutricia gebeld en deze zeiden ook tegenwoordig is het water uit de kraan zo schoon dat je dit gewoon kunt gebruiken. Ik gebruik uit voorzorg water uit pakken en als ik weg ga kook ik water in de waterkoker doe dit in mijn thermosfles. Ik vind alles best dubbel en vooral ook heel erg verandert in 3 jaar. Maar ik doe maar gewoon waar ik mij goed bij voel. Denk dat jij dat ook moet doen.

Succes
Jolanda

Je mag in ieder geval geen warm watre uit de kraan gebruiken.

Ik heb nog nooit flessenvoeding voor de hele dag klaargemaakt, heb daar nooit het nu van ingezien.

Je mag dus wel water uit de kraan gebruiken, zonder het te koken, maar het mag niet warm uit de kraan komen.

Miep

en het heeft te maken met bepaalde bacterien.. het is op de een of andere manier beter om het water op te warmen dan meteen warm water te gebruiken.

Grappig dat het onderwerp er 2 keer staat en er op allebei gereageerd wordt!

Het klaarmaken van 24 uur voeding werd idd vroeger wel gedaan, maar wordt nu afgeraden ook weer vanwege de bacterien die zich kunnen ontwikkelen..
Ach, heel veel klaarmaak verschil is er toch niet als je dit per keer gewoon doet..

Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

Het aparte is dan wel weer dat onze Tygo, toen hij in het ziekenhuis lag, wel gewoon een flesje kreeg van warm kraanwater. Aangezien de zusters het zo klaarmaken zal het niet zo slecht zijn denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik dat thuis nooit zo doe. Ik warm het altijd op.

quote: Miranda123 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-02-2007 21:19:47'));

Hallo,

Ik heb even een vraag ik hoorde van onze kraamhulp dat je tegenwoordig ook als je de voeding per fles maakt dat je dan ook gewoon kraanwater mag gebruiken.
Wat je dan opwarmt in de magnetron en  dan de poeder er bij doen en even roeren en klaar.
Het schijnt dat het onderzocht is en dat het gewoon kan?
Maar ik weet het niet zeker want het lijkt mij als je gewoon van te voren water kookt voor de flessen en dan in de koelkast zet dat je dan ook last hebt van bacterien.
En over 24 uurs voeding klaar maken wordt door de een af geraden en de ander aangeraden.
Is er geen site of zoiets waar ik iets van informatie kan vinden wat nou wel en niet mag want je wordt er niet goed van.
Of misschien hebben jullie tips?

Alvast bedankt.

Groetjes Miranda

Ja hoor kan prima. Dit deden we bij Daan ook precies zo. Als Daan dan de fles leeg had spoelde we die om en sterilliseerde we deze in de magnetron en zette we ze in de koelkast met water erin om ze steriel te houden.

Terug
Bovenaan