Vraag: Welke verloskundigenpraktijk, groot of klein?

Hi allemaal!
Ik heb een vraagje. Waar hebben jullie op gelet bij het kiezen van een verloskundigepraktijk?
Hebben jullie juist voor een grote of juist een  kleine praktijk gekozen en waarom?

Mijn voorkeur gaat (puur op gevoel) uit naar een grote, omdat ik dan denk dat ze misschien professioneler zijn en misschien meer kennis in huis hebben.
Maar mijn buurvrouwtje vertelde dat ze juist een kleine praktijk gekozen had, omdat daar maar 2 verloskundigen werkten, dus dan zie je  bijna altijd  dezelfde persoon.

Hoe denken jullie hierover?

Groetjes,
Sandra

(ik heb deze vraag ook op het novemberforum gezet, maar stel de vraag ook hier, omdat ik heel benieuwd ben naar de keuzes van iedereen)

 

Ha,

ik moet toegeven dat ik er helemaal niet zo bij stil heb gestaan... Ik zelf ben nu bijna 12 wkn zwanger van mijn 1ste kindje.

Toen ik zag dat ik zwanger was, wist ik helemaal niet wat ik moest doen. M ´n arts zei dat ik een vk moest bellen. Nou, ik dus in een gids snel naar een vk in mijn stad gezocht. Verteld dat ik zwanger was en toen maakte zij in princiepe al gelijk een afspraak voor mij. Misschien heel slecht, maar zo is het bij mij gegaan...

Maar ik denk niet dat een grote praktijk perse beter moet zijn. Een kleinere is misschien wel veel gemoedelijker en doordat zij minder patienten hebben, is de band met een vk misschien wel veel groter!
Ik weet het niet, maar ik zou er   vanuit gaan dat iedere vk net zoveel weet, waar ze ook werken. Goede en slechte heb je overal.

Naja, dus niet echt een ervaring waar je iets aan hebt hahaha, maar wel een tip....

Succes met je keuze!


 
quote: Sandra 27 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-03-2005 14:33:33'));

Hi allemaal!
Ik heb een vraagje. Waar hebben jullie op gelet bij het kiezen van een verloskundigepraktijk?
Hebben jullie juist voor een grote of juist een  kleine praktijk gekozen en waarom?

Mijn voorkeur gaat (puur op gevoel) uit naar een grote, omdat ik dan denk dat ze misschien professioneler zijn en misschien meer kennis in huis hebben.
Maar mijn buurvrouwtje vertelde dat ze juist een kleine praktijk gekozen had, omdat daar maar 2 verloskundigen werkten, dus dan zie je  bijna altijd  dezelfde persoon.

Hoe denken jullie hierover?

Groetjes,
Sandra

(ik heb deze vraag ook op het novemberforum gezet, maar stel de vraag ook hier, omdat ik heel benieuwd ben naar de keuzes van iedereen)




Hallo sandra,
Of je nou een grote of een kleine verloskundige praktijk heb, dat maakt qua kennis echt niks uit. Je hebt alleen sneller een vertrouwensband in een kleinere praktijk dan in een grotere, omdat je daar veel meer verloskundige ziet.
Ik denk gewoon dat je op je eigen gevoel af moet gaan. Als het je om de kennis te doen is dan maakt het niks uit een kleinere of een grotere. Maar wil je een vertrouwensband of niet?
Kijk ik ben zelf werkzaam als verpleegkundige en of ik nu in de wijk werk of in het ziekenhuis ( dat heb ik dus allebei gedaan) het maakt voor de profesionaliteit en kennis niks uit. Het is alleen zo dat toen ik in de wijk werkte ik meer kontakt had met de mensen dan in het zkh natuurlijk.
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.



Succes met kiezen en je zwangerschap,

groetjes W (25 +1)

 
Hallo,

Het is voor ons de eerste baby en ook ik had geen idee wat ik moest doen. Ik heb op internet naar verloskundige praktijken in mijn stad gezocht en de dichtsbijzijnde opgebeld. Het feit dat de praktijk 5 minuten van me vandaan is vind ik zelf een heel fijn gevoel, ook als je onverwacht iets hebt ofzo. Toen ik belde heeft ze meteen een afspraak gemaakt voor mij met 12 weken. Pas toen kreeg ik alle achtergrond informatie. De praktijk bestaat uit 4 personen van wie ik er nu 2 heb ontmoet. (met 12 en met 16 weken). Elke keer is er iemand anders zodat we ze allemaal leren kennen en je die persoon dus al kent als ze komt helpen met de bevalling. Tot nu toe bevalt het me prima.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inmiddels een verloskundigenpraktijk gebeld (de kleinere) en ik heb 5 april mijn eerste afspraak. Ze was superaardig, dus ik heb er een heel goed gevoel bij. Er werken daar maar 2 verloskundigen, dus  de kans is groot dat vaak dezelfde zie.

Groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan