vraag

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Het is leuk om te lezen dat anderen met dezelfde dingen bezig zijn als ik, allemaal heel herkenbaar. Zelf schrijf ik eigenlijk nooit op forums omdat ik het zo lastig vind goed te zeggen wat ik bedoel tegen mensen die me niet kennen en niet kunnen zien, maar nu toch een vraag. Het is toch iets vertrouwder of zo als je al een tijdje met iedereen hebt mee gelezen.
Ik ben in maart 2006 gestopt met de pil, die eerste maand na 29 dagen ongi geworden, de tweede maand na 31 dagen en de derde maand na 30 dagen. Nu was maandag (als je mijn gemiddelde van 30 dagen neemt) mijn NOD, maar in mijn ongeduld al zaterdag getest…negatief. Vandaag (donderdag) weer getest en weer negatief. Ik heb wel een zwaar gevoel al bijna twee weken in mijn buik, vooral ’s avonds, nog helemaal geen ongi klachten (die ik altijd duidelijk voel komen), mijn tepels lijken iets op te zetten, ik heb hele wisselende stemmingen en ook mijn man heeft het gevoel dat ik ‘er anders uitzie’. Ik ben nu zo teleurgesteld dat toch die test weer negatief was vanochtend. Ik heb getest met babystart.
Wat denken jullie? Is drie dagen over tijd toch nog steeds te vroeg?

Roosjes

Ps: iedereen die zwanger is: Gefeliciteerd!

Hallo Roosje,

Ik zou je graag helpen, maar kan je geen antwoord geven. Ik heb geen idee. Wat ik van anderen heb begrepen is dat het inderdaad zo kan zijn dat je toch te vroeg test, dan heb je nog niet genoeg zwangerschapshormonen in je lijf, maar verder weet ik het ook niet. Ik hoor ook iedereen over de Clear blue test, dat die toch heel gevoelig is, misschien kan je dat proberen. Ik hoop voor je dat het zo is, zijn jullie bezig voor je eerste kindje, ben benieuwd hoe oud je bent.

Ik heb 4 juli mijn nod en heb ook last van buikpijn, maar ben toch ook bang dat mijn lichaam me voor de gek houdt, afwachten dus maar.

Succes en ik hoor het graag als je toch zwanger bent.

groetjes

Beste Cosy,

Bedankt voor je berichtje. Ja ik wacht nog maar een paar dagen en dan toch misschien een CB-test. Jij moet nog even wachten dus, de spannenste tijd van de maand he! Ik denk dan tenminste steeds dat ik van alles voel en even later is het weer weg. Nu voel ik me wel anders dan anders, maar ja, ik begrijp dat je lichaam je ook vaak voor de gek houdt. Gewoon afwachten dus. Dat klinkt altijd zo makkelijk...

Wij zijn inderdaad voor ons eerste kindje bezig en ik ben 26, en jij?

Roosje

Hallo Roosjes,

Ik ken het gevoel wat je op het moment doormaak. Bij mij was het zelfde geval. Toen ik uiteindelijk een week overtijd was en de test nog steeds negatief was ben ik naar de huisarts gegaan, omdat ik medicijnen slik waar ik direct mee moest stoppen als ik zwanger zou zijn. Bij de huisarts afspraken gemaakt over hoe verder, en op de 10e dag van overtijd zijn was de test pas positief, ik moest die dag gelijk naar de gyn voor afspraken te maken over mijn medicijnen e.d. Ik kreeg toen een inwendige echo waar echter nog niets op te zien was. Het HCG hormoon in mijn bloed was op dat moment ook heel erg laag, na 10dgn een nieuwe controle afspr, het hcg hormoon was gestegen en op de echo was alleen een vruchtzakje te zien, 10dgn later weer voor controle en toen was er pas een vruchtje te zien. Dus heb geduld hoe moeilijk het ook is.
Ik ben nu 38w en 4dgn zwanger

groetjes annet

Terug
Bovenaan