Vraag

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en net drie weken zwanger. Nu heb ik gisteren met mijn man gevreeen en heb daarna een beetje gebloed. Het waren een paar druppels en nu bloed ik niet meer. Kan het aan het vrijen liggen of ben ik nu mijn vruchje kwijt?
Ik heb nog wel buikpijn, opgezwollen tepels en misselijk (maar kan ook misselijk zijn door de angst en spanning).
Wie herkent dit?

Gr. Miepje
 
Hoi Miepje,

Ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor. Als je zwanger bent dan is alles veel beter doorbloed en het kan zijn dat er een klein adertje gesprongen is tijdens het vrijen. DAt kan helemaal geen kwaad.
Wat ik heb gehoord bij een miskraam is dat je krampen krijgt en een echte bloeding. dus een paar druppeltjes zal geen miskraam zijn.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen geruststellen. Succes met de zwangerschap

Irma (19 wk 4 dg)
 
Miepje,
een paar druppels bloed zie jij aan voor je vruchtje??
Als je je vruchtje verliest, dan verlies je ook echt een vruchtje dus dat verschil zie je echt wel. Een miskraam gaat gepaard met hevige krampen en heel veel helder rood bloed.

Ik geloof dat half zwanger Nederland wel eens last heeft van een paar drupjes bloed na het vrijen, of van een innestelingsbloeding. Niks om je zorgen om te maken dus!
 
Dank jullie wel allemaal.
Ben weer erg gerust gesteld. Werd net door mijn man al gebeld of alles goed gaat.
ik denk dat je toch rond blijft lopen met de angst, totdat je het kindje vast kan houden en zeker weet dat alles goed is.

Waarschijnlijk komen jullie me straks vaker tegen op deze site, want het is mijn eerste zwangerschap en ik zou wel tegen veel dingen aanlopen.

Gr. Miepje
 
hoi, als het bloeden gestopt is en het maar een klein beetje was, stelt het niks voor. Waarschijnlijk is er een adertje gesprongen doordat alles meer doorbloed is. niks bijzonders dus!
geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan