vraag?

Ik verwacht ongeveer volgende week donderdag mijn NOD. Maar wat ik jullie wilde vragen de gyn zei, dat als ik ong wordt dat ik op de derde dag moest komen voor een echo om te kijken of ik geen ciesten(of zoiets)heb weet iemand wat dat is.En wat je dan krijgt voor medicijn want, ik heb het hier op de forum wel eens eerder gelezen alleen wist ik niet wat het was. En wat voor nadeel zit daar aan of het kwaad kan want dan krijg ik geen clomid meer.
GR NIEM

Hoi lieve Niem,

Ik reageer hier maar even op je berichtje.. Want.. voor jou breekt ook een spannende tijd aan! Ben je nu niet heel erg gefixeerd op je lichaam?
Als ik EINDELIJK een keer mag klussen dan ben ik die periode daarna volgens mij helemaal paranoia hahaha.

Houd je me op de hoogte van eventuele kwaaltjes?

Ik weet nog niet hoeveel Clomid ik moet gaan nemen. Ik mag volgende week maandag naar de fertiliteitskliniek (zoals dat schijnt te heten) en dan krijg ik de medicijnen mee. Ik heb dus nog geen idee. Wel spannend allemaal.

Ik ga echt voor je duimen hoor! Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je terug moet komen voor een controle op cystes. Volgens mij zijn dat een soort van klontjes aan je eierstokken.. maar ik weet het niet zeker.

Succes en ik duim voor je!!

X F

HOi lieve F

Leuk dat je gereageerd hebt het is inderdaad spannend.Maar voor jou ook.
Je stuurt me maandag toch wel even een berichtje om te weten hoe het is afgeloppen met je.
Ik had ongeveer 2mnd geleden iets gelezen hier op het forum over cystes en werd een beetje bezorgd. Ik heb toen de gyn gevraagd of ze niet even wil kijken bij me of ik dat heb.Maar toen zei ze dat je daar pas kans op hebt als je een eiersprong gehad hebt door Clomid en aangezien ik dat nog nooit had gehad hoefde ik me daar niet druk om te maken. Maar nu heb ik dus wel een eiersprong gehad dus als ik ongi word moet ik op de derde dag een echo laten doen.
Ik heb volgende week donderdag mijn NOD dus ik hou je op de hoogte en jij mijn over maandag okidoki.
gr NIEM

Hoi Niem,

Dus als je d.m.v. Clomid een eisprong krijgt dan heb je een grotere kans op cystes? Ik heb daar nog niet eerder van gehoord maar wel verstandig dat je er naar laat kijken mocht je ongesteld worden... maar laten we hopen dat dat niet het geval is! Ik heb weleens gehoord dat je d.m.v. Clomid met een eisprong, meerdere eitjes kunt hebben en de kans op een meerling groter is. Persoonlijk teken ik ervoor (hoef ik die ellende niet nog een keer door te maken haha).

Ik moet nog 1,5 week wachten. Ik kan 22 november langskomen dus ik moet nog even geduld hebben. Vind het leuk om je verhalen "te volgen" omdat we een beetje in hetzelfde schip zitten.

Het lijkt me zo geweldig om eindelijk weer eens te kunnen uitleven naar een NOD! Voel je al iets? Zit je nu in de innestel-periode? Ik had toen ik zwanger was in die periode een paar druppels bloed verlies. Dit gebeurt vaak tijdens de innesteling maar dit hoeft niet. Ik houd mijn duimen in iedereen in de aanslag! Hoe lang ben je nu al bezig met zwanger worden?

Nou meis, geniet van je weekend en houd me op de hoogte.

X F.

HOI HOII

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook leuk vind om jouw verhaal te volgen.
Ik leef inderdaad naar mijn nod en hoop natuurlijk niet dat ik ong word. Een tweeling lijkt me "GEWELDIG" en er komen inderdaad meerdere eitjes vrij dus You never know. Ik zou niet weten wanneer ik in mijn innestelperiode zit. Toen ik zwanger was vorig jaar had ik ook een van dat ouwe slijmerig bloed, maar ik voel nu echt niks. We zijn nu vanaf vorig jaar sept bezig toen raakt ik in nov zwanger en sindsdien nog steeds bezig. En hoelang ben jij al bezig?

zit jij trouwes ook weleens op het forum zwanger worden of zwanger worden na een miskraam ik weet niet meer welke het is ,want ik zie soms F staan en dan lees ik het en dan denk het moet jij wel zijn maar weet het natuurlijk niet zeker.
Ik spreek je DUIM DUIM
GR NIEM

Hoi Niem,

Volgens mij kun je "last" hebben van cystes bij PCOS. Dan worden in de eierstok meereder kleine follikels gevormd die moeilijk tot groei en ovulatie komen door een verstoring in de hormoonbalans. Deze onderontwikkelde vochtblaasjes heten cysten. Hiervoor kun je clomid krijgen omdat je door pcos zelf geen eisprong hebt. Het is niet kwaadaardig maar het zijn dus eigenlijk gewoon met vocht gevulde blaasjes. Tijdens een inwendige echo kan een gynaecoloog in de war raken omdat het ook kan lijken op een eicel die op springen staat. Ik moest ook een keer terug komen omdat de gyn dacht dat het misschien een cyste was. Na de eisprong was het blaasje weg dus was het echt m'n ei:)
Ik heb inmiddels ook begrepen dat je cystes kan krijgen van endometriose (in een gevorderd stadium). Dat noemen ze chocoladecysten omdat de gevuld zijn met oud (en dus wat bruinig) bloed. Maar als jij clomid hebt lijkt me dat bij jou niet waarschijnlijk.
Dus volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken en zorgt de clomid er bij jou voor dat je eicellen beter tot ontwikkeling komen en niet veranderen in cysten.

Ik hoop dat inmiddels wat minder bezorgd bent en dat de clomid bij jou snel z'n werk doet!
Succes
Groetjes Ankie

Hoi lieve Niem,

Ik ben inderdaad vaak op het forum zwanger worden na een miskraam maar aangezien ik links en rechts wordt ingehaald door vrouwen die meteen weer zwanger worden en ik daar maar blijf hangen, ben ik een beetje op dit forum beland. Jij bent eigenlijk de enige met wie ik contact heb hier. Ik heb van A3 even niets meer gehoord maar ik lees ook geen andere berichtjes van haar dus ik denk dat ze het forum even op een laag pitje heeft gezet. Op het andere forum heb ik nog contact met een paar maatjes maar op 1 na zijn ze nu allemaal zwanger. Echt geweldig voor ze hoor want het zijn stuk voor stuk schatjes maar het is wel moeilijk zo lang langs de zijlijn te staan kijken en zelf niets kunnen ondernemen. Jij weet denk ik precies wat ik bedoel helaas..

Ik ben vanaf januari dit jaar bezig zwanger te worden. In maart was het al raak en ik was helemaal blij totdat op Koninginnedag het "noodlot" toesloeg en ik een miskraam kreeg. Sindsdien heb ik geen eisprong meer EN geen menstruatie meer en ben ik dus aan het sukkelen. Ik ben toen naar mijn huisarts geweest en hij zei dat ik minstens een jaar moest wachten... nou, dus echt niet! Ik heb toen meteen mijn gyn gebeld en ik mocht langskomen en toen bleek uit hormoon-onderzoek dat ik pco heb... heel fijn...

Volgende week maandag mag ik langskomen bij de kliniek waar ik meteen de medicijnen meekrijg... Ik vind het allemaal wel heel erg spannend! Ik wil zo graag weer willen klussen! Ons verhaal lijkt eigenlijk heel erg op elkaar. Allebei vrij snel zwanger de eerste keer maar daarna wil het maar niet lukken. Hopelijk, nu je weer een eisprong hebt, is het weer snel raak! Ik hoop het zo voor je!

De innestelperiode is ongeveer een week na je eisprong en je kunt dan ook wat bloed verliezen maar dat hoeft niet. Net als jij zou ik SUPER BLIJ zijn met een tweeling! Ik las dat moi (ook zwanger via Clomid) ook een tweeling verwacht, prachtig toch!!!

Nou lieverd, heel veel succes en ik duim voor je. Wanneer ga je testen??

Kus F (ps, ik heet Frederique maar ik noem me altijd F)

Terug
Bovenaan