vraag

Ik ben nieuw hier op dit forum en vind eigenlijk dat ik hier nog niet echt thuis hoor, omdat velen van jullie al veel langer aan het proberen zijn, maar goed. Normaal zit ik op het zwanger worden forum. Hopelijk vinden jullie het niet erg, want ik heb toch een vraag:
mijn vriend en ik zijn bij de huisarts geweest omdat het bij ons nog niet is gelukt (nu 11 maanden bezig ongeveer). Mijn vriend heeft een onderzoek gehad en dat is allemaal goed. Nu zal ik worden doorverwezen naar een gyn. Nu is mijn vraag of jullie misschien weten wat me te wachten staat? Ik vind het allemaal nogal spannend namelijk. Hopelijk kunnen jullie me helpen???

Kim
27, 1e kindje

Hallo Kim,
Spannend allemaal he ??  
Ik ben een hele tijd geleden al bij de gyneacoloog geweest.......
Hij heeft eerst een gesprek met me gehad over je cyclus, je medische achtergrond, en meer info die hij of zij nodig heeft. Daarna heb ik een (inwendig) onderzoek gehad, met zo'n eendebek heeft hij naar de stand van mijn baarmoeder gekeken, en naar afwijkingen. Bij de volgende bezoeken aan de gyneacoloog heb ik mijn cyclus bij moeten houden met temperaturen, en om de dag naar hem toe voor een echo, om te kijken of ik wel een eisprong had. Best wel intensief want op een gegeven moment zat ik elke dag eventjes in het ziekenhuis. De echo's zelf stellen echt helemaal niets voor hoor!! Maak je daar geen zorgen om.  

Ons verhaal is anders dan dat van jullie, want bij ons bleek het probleem bij m'n man te liggen, maar ja,   daar kwamen we pas achter toen ik al die onderzoeken al had gehad.

Ik hoop dat je hier een beetje aan hebt !!!!

Liefs van Angie

Hoi,

Het is niet bij iedereen hetzelfde want als ze snel wat vinden dan wordt het proces anders. Wij hebben de hele riedel 2 x doorlopen (wissel van ziekenhuis) en ik kan je een kort overzichtje geven van de standaard onderzoeken die wij hebben gehad:

vrouw:
urine onderzoek
bloedonderzoek
inwendige echo
uitstrijkje
baarmoederfoto(hsg)
samenlevingstesten

man:
2 x zaadtest (per ziekenhuis)

Deze onderzoekjes worden afhankelijk van je cyclus gepland over een periode van een maand of 2/3.
In het eerste gesprek wordt er gevraagd naar je leefgewoonten (roken ed), ziektes in de familie, cyclus en dat soort dingen. Er kan je gevraagd worden een poosje je temperatuur bij te houden.

Al met al echt niets om je druk over te maken. Alleen de HSG is minder prettig maar lang niet iedereen krijgt die. Die inwendige echo's stellen helemaal niets voor. Dat doet ook helemaal geen zeer.

Succes!

gr.Inge

Terug
Bovenaan