vraag

A

Anoniem

Guest
Momenteel zit ik in de 7e ronde om zwanger te worden. Ik weet dat je na een jaar naar de HA mag, maar ben dan bang dat de HA zegt dat ik af moet vallen om zwanger te raken terwijl er wellicht echt iets mis is (ik heb overgewicht). Heeft iemand hier ervaring mee???

Liefs Victory

Hoi Victory,

Dat is inderdaad altijd moeilijk. Ik heb zelf behoorlijk overgewicht maar was binnen 3 maanden zwanger. Ik heb wel van collega's gehoord dat ze wel af moesten vallen van de gyn, echter werden er daarnaast ook onderzoeken gedaan om te kijken wat er aan de hand is.
Ik zou je zeker niet door de huisarts met een kluitje in het riet laten sturen dat je niet naar de gyn mag, het is jouw lijf!

Liefs Jessie

Hi Victory,

Dat mag nooit een excuus zijn om je niet te helpen. Hoeveel vrouwen hebben er wel niet een normaal gewicht en kunnen ook niet zwanger worden? Ik weet dat het ook tegen een vriendin van me is gezegd (Tja, het feit dat je overgewicht hebt, werkt ook niet positief mee, werd er gezegd), maar haar eigen gyn heeft haar gelukkig altijd netjes geholpen.

Zoals Jessie zegt: laat je niet met een kluitje in het riet sturen en zoek een andere gyn als ze je bot gaan behandelen, want dan is de vetrouwensband weg.

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara.

Hoi victory

Ik ben het met tamara eens!! gewicht is geen reden om je niet te helpen!
Nu heb ik zelf meegemaakt (bij me eerste) na ik 15 kilo was afgevallen was ik met een maand zwanger, wil niet zeggen dat het echt door het afvallen is gekomen maar wil je wel behoeden voor het zelfde wat ik doen meemaakte!

Ben je net 15 kilo afgevallen ben je zwanger, en als je dan dikker wordt door je zwangerschap val je (ik dan) in een diepe kuil, dacht echt dagelijks ben ik daar nu voor afgevallen!! wordt toch weer dik!!
Na maten de zwangerschap was het wel weg dat gevoel maar de eerste 2 kilo's vielen me echt zwaar!

En ik zeg ook zoek een andere GYN die je met respect behandeld, gewicht zegt niks over je persoonlijkheid of kinderwens

xxx Prisje

klopt geen rede om je niet te helpen maar TOCH gebeurt het
als je medisch iets mankeert en afvallen helpt erbij kan het een eis zijn van het ziekenhuis voor ze gaan behandelen
ik kan het weten want praat uit ervaring.
het ligt er wel aan in hoe verre je overgewicht hebt

is het 5-7 kilo of 25 kilo
daar zit natuurlijk wel een verschil in plus het verschilt per ziekenhuis.
maar doorsturen voor verwijzing kan altijd

succes

groetjes moekje

iedereen heeft het over recht op hulp bij de dokter, maar je zit in je 7e ronde, dus je probeert 7 maanden om zwanger te worden. dan is er toch nog niks aan de hand? je bent net bezig. ik ben na 9 maanden zwanger geworden en alles zit toch ehct prima hoor. onzekerheid hoort erbij maar ga niet vanalles denken, ontspan geniet en richt je er niet op. wij waren druk met verhuizen en die 1e maand in het nieuwe huis was het raak, ik was er op dat moment even helemaal niet mee bezig joh

oja ik heb 20kilo overgewicht, maar die verdwijnen voor de zon sinds ik zwanger ben, dus niet al te druk over maken op dit moment zou ik zeggen

Technisch gesproken zouden mijn man en ik geeneens zwanger kunnen worden:
ik 20 kilo overgewicht, schommelende suikers, en OCP, sport niet.
hij: rookt, blowt (niet meer als de baby er is hoor) drinkt liters koffie en cola, eet praktisch alleen frituur en sport niet.
wij: twee stresskippen die van de zomer net verhuisd zijn, net samenwonen en genoeg te stressen hadden.
Toch is het gelukt. volgens de statistieken heb ik minder kans en hij helemaal, beiden ook 30+. nou toen we ff er niet aan dachten en gewoon huisje inwijdden was het toch raak hoor, er zit daar echt een klein mensje.
Enne ik wil niet eens weten hoe vruchtbaar wij zijn als hij gezond eet, sport en ik slanker ben, dan zou geen enkele pil of condoom veilig genoeg zijn vermoed ik hihihihi succes meid

Terug
Bovenaan