Vraag

Ik weet dat het nog ver weg is maar ik vroeg me af hoe jullie het straks gaan doen na de bevalling met anticonceptie.
Ik zelf ben migraine patiënt(hormoon gerelateerd) en ben in verwarring. Ik wil graag borstvoeding geven MITS ik niet om de haverklap een migraine aanval krijg. Voor heen gebruikte ik de prikpil, waardoor ik geen mirgraine meer had. Mijn huisarts adviseert nu om een spieraal omdat dit volgens hem precies het zelfde werkt. Hebben jullie hier ervaring mee....Ik wil graag advies...

Klopt een spiraal geeft dezelfde hormonen af als de (prik)pil. Ik wordt gesteriliseerd, dus ik ben er meteen klaar mee! Krijg toch een keizersnede, dan lig ik al open...

Ik probeer om mijn vriend naar het ziekenhuis te laten gaan om zich te laten helpen maar tot op heden nog geen geluk. We weten zeker dat we het bij deze 2 houden; dus totdat ik mijn gelijk krijg denk ik dat ik de pil nog even ga slikken. Heb geen ervaring met een spiraal.

Me man en ik hebben besloten dat als we ons meisje gezond en wel in onze armen hebben hij zich laat verhelpen. Ben heel blij dat ie wil doen. Hier voor had ik een hormoonspiraal. Zelf nooit problemen mee gehad en was bij dat ik 5 jaar lang beschremd was en nergens om hoefde te denken. Een vriedin van mij vond het niet fijn . Het is per persoon verschillend.

Liefs

mijn man gaat ook zijn eigen laten helpen
spiraal werkte bij mij niet mijn lichaam stoot hem af en heb daar zoveel problemen door gehad dus nu maar zo gelukkig wou mijn man zelf we hebben zometeen 2 schatten van kids als het goed is en dat is mooi
liefs

Ik wil zolang ik borstvoeding geef niets met hormonen slikken, ook al zegt men dat het veilig is. Er zijn nog geen langetermijn gegevens bekend, stel je voor dat ze er pas tijdens de pubertijd problemen door krijgen dan zou ik het mezelf altijd afvragen of kwalijk nemen dat het door de hormonen kwam.

Verder heb ik ook hormoongerelateerde migraine, wist je dat sommige vrouwen baat hebben bij Omega-vetzuren? Ik heb sinds ik die slik zelden nog migraine.

Ik ben tegen spiraaltjes, vind ik hetzelfde als abortus plegen. Maar ik heb al twee resulaten dat overige anticonceptie middelen voor ons niet werken dus ik moet nodig eens met de dokter praten.

k Wil de boel nog niet op slot zetten, daar ben ik nog niet aan toe, wie weet ben ik over 3 of 4 jaar nog wel weer toe aan een kindje (ook al heb ik er nu al 3), mn hart is nog niet vol en het wordt steeds makkelijker.

Zo niet, dan wordt het over een aantal jaar wel steriliseren, als mn man niet wil dan ga ik wel.

Ik denk dat zolang ik borstvoeding geef zowie zo geen pil ga gebruiken. En daarna weer de prikpil, dan weet ik zeker dat ik geen migraine krijg, dat weet ik van een spiraaltje niet. anders heb ik 5 dagen in de maand zware migraine. Met daarvoor een week spanningshoofdpijn. Weet dat de prikpil ook nadelen heeft, het kan langer duren voordat je zwanger word, dan gewenst, maar iedere maand migraine en een baby en werk+opleiding en alles wat er bij hoort vind ik ook niet prettig.

Ik denk dat ik weer aan de spiraal ga. De vorige keer was het in verband met een te hoge bloeddruk verstandiger om een spiraaltje te nemen dan om de pil te slikken en ik vond het wel een prettige manier van anticonceptie. Ik weet niet hoe het met de borstvoeding werkt, in principe geeft het spiraaltje wel veel minder hormonen dan de pil...

Ik had zelf ook vaak last van migraine, maar sinds ik de pil niet meer slik heb ik er eigenlijk vrijwel geen last meer van. En ik was toen het spiraaltje eruit was vrijwel direct zwanger...

Succes ermee.

Terug
Bovenaan