Vraagje aan Agente Esmé

A

Anoniem

Guest
Hoi Esme, ik heb een professioneel vraagje aan je.
Ik heb een week of 3 geleden via marktplaats geld overgemaakt aan iemand met het idee dat diegene dat leuke Oilily tasje voor Juli gelijk naar me toe zou sturen.

Je voelt 'm al aankomen... ik heb tot op heden nog niks gezien, terwijl ik een mailtje van hem/haar had gekregen dat het geld binnen was en ze de tas gelijk de volgende dag zouden opsturen.

Ik heb hem/haar al een mailtje gestuurd dat ik nog niks ontvangen heb en later een mailtje dat ik wel verwacht dat als ik niks meer krijg het geld weer teruggestort wil en dat ik anders aangifte doe bij de politie. Is er verder nog iets wat ik kan doen? Kan ik hierover aangifte doen?
Ik zal in iedergeval Marktplaats even verwittigen denk ik.

Hopelijk kan je me even verder helpen. Het gaat om een bedrag van Euro 30,00, wat natuurlijk geen wereldbedrag is, maar ik vind het gewoon zo a-sociaal!!!

Alvast bedankt voor je hulp.

Liefs,

Tessie

Oeps is wel niet voor mij bedoelt maar ook hier ervaring met een wan-opstuurder.
Ik heb toen de bank gebeld om te vragen of het geld terug gehaald kon worden en dat was niet het geval. Aangifte doen had in dit geval geen zin omdat ik niet het juiste adres/naam gegevens had. Wel werd mij geadviseerd om middels email erop aan te dringen dat ze het zouden opsturen, of een adres met woonplaats los te krijgen. Wel de mails met leesbericht laten verzenden. Als dit niet lukt dan een incassobureau in schakelen (zelf altijd gewerkt,zoek wel een iemand die geen abonnementskosten en wel op basis van no cure no pay werkt anders komt er nog meer geld overeen)

Hoop dat je hier alvast iets aan hebt.

Joalnda

Daar heb ik ookal aan zitten denken om d'r te stalken met mailtjes.
Een incassobureau vind ik wel weer ver gaan voor Euro 30,00. En ik heb niet eens een adres!

Akelig is dat, maar sommige incassobureaus hebben goede contacten met deurwaarders deze mogen namelijk in de GBA gegevens van de gemeenten kijken. Teven kunnen die vaak ook in gegevens van andere incassobureaus kijken om te zien of de naam of het rekeningnummer bij een betreffende debiteur horen.

Ik zou wel onder elk mailtje melden dat dit de 1e mail is met het verzoek tot.
Bij het 2e mailtje idem en bij het 3e mailtje is dwingender zijn en telkens 8 dagen tussen laten de laatste dus 4e mail zet je gewoon neer dat je contact hebt opgenomen met een GGN deurwaarderskantoor en dat zij wachten op jou seintje. En als er dan nog niet gereageerd word kun je alsnog je erbij neerleggen dat het zonde van het geld was deze ronde.

Jolanda

Goh Jolanda, dat klinkt goed zeg!
Bedankt voor de tip. Zal ze gelijk es lekker bang maken.

Thanx nogmaals!

Tessie

Oei, heftig.
Dan geef ik je even een adres wat ik nooit gebruik.

l.horn@hetnet.nl

Bedankt!!

Heb je mijn email niet ontvangen?
Die heb ik je toen meteen gestuurd..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan