vraagje aan de borstvoeding mama's

ik moet er toch aan geloven, mijn mannetje krijgt straks wat anders dan alleen borstvoeding!
Milo is nu 5 en een halve maand en omdat hij zo veel en vaak last had van zijn darmen is ons geadviseerd om nu al heel rustig te beginnen met een paar hapjes zodat hij straks als hij 6 maanden is genoeg kan binnen krijgen. Nu ga ik vandaag wortels voor hem maken. Zal ik daar dan ook rijst bij doen? Wat geven jullie?
En dan over het water: ik heb begrepen dat ze water moeten drinken als ze bijvoeding krijgen. Hoeveel en wanneer?? Tegelijk/naast de wortels? Ik blijf gewoon doorgaan met borstvoeding. Geven jullie water of gewoon nog bv na het hapje??
Alvast bedankt!
Stephanie

Hai,
Mirthe is ook 5,5maand. Ik geef haar af en toe wat groente maar meer als 2 theelepels wil ze niet. Sinds deze week doe ik er ook aardappels door en dat trekt haar buikje goed. Alleen haar poep word dikker....dat was eerst als water dus is wel prettig. Daarnaast geef ik nog steeds 5 a 6 keer per dag borstvoeding. Ik denk dat zolang de hap de borstvoeding niet echt vervangt....dus dat het een grote hoeveelheid is....je gewoon door moet gaan met bv geven. Zowel voor het vocht als voor voeding. Dan is diksap of zo ernaast ook nog niet nodig. Ik heb Mirthe al wel eens een paar slokken diksap uit de tuit laten nemen...ze was zooo aant zeuren en ik was al 3 keer leeg. Toen was ze tevereden. Maar nodig is het nog niet. Succes!

Hoi hoi,

Hier nog een borstvoedende mama. Ik heb David ook nog maar alleen borstvoeding gegeven en af en toe wat bijgevoed met friso hypoallergeen als dat nodig was vanwege te weinig melk  (ivm kans op allergieen).
Hij is 7 febr. 6 maanden en ga dan beginnen  met een hapje. Vind het nu al spannend! Kan je nu  helaas nog geen adviezen geven maar ga woensdag naar het CB en  ga dan navragen hoe en wat. Na zes  maanden zelf voeden is het toch een  heel apart moment om hem wat anders te gaan geven, toch weer een beetje afscheid nemen van een periode! Tenminste, zo voel ik dat. Maar ook weer erg leuk om weer met iets nieuws te gaan beginnen. Hij is er  nu ook wel aan toe.  

Hoe vond jouw kleintje zijn eerste worteltjes? Ben erg benieuwd!

Liefs.    

dat was apart zeg!! Toch echt wel een heel verschil als je later begint met bijvoeden. Ik merkte dat Lior (ze was 3 maanden en 3 weken) het eten met een lepeltje gewoon aannam zegmaar, ze was nog zo klein dat ze het wel prima vond, en Milo, die niets anders kent dan flessen gekolfde melk en borst, vond het lepeltje toch wel heel erg vreemd zo na bijna 6 maanden!!
We hebben het heel rustig aan gedaan, 2 superkleine lepeltjes, en dan elke dag heel iets meer. Hij spuugde het iig niet meteen uit!
Sterre, succes en veel plezier als jij straks ook met het eten begint, ik herken het wel hoor, wat je zei over het afsluiten van een periode!
liefs Stephanie

Terug
Bovenaan