Vraagje aan de bv-mama's

Mijn dochter is al vanaf haar geboorte een stille hongerlijder. Ze komt niet zelf voor een voeding en wordt er niet wakker voor uit zichzelf.

Toen ze 5 weken was woog ze 4180 gram. Met 9 weken woog ze 4355 gram Ze was is 4 weken tijd dus maar 175 gram aangekomen en zat op de onderste lijn van de (borstvoedings)curve.

De afgelopen week heb ik haar om de 2-3 uur drinken gegeven. Uit haar slaap halen, koude washand op d'r voetjes, e.d. En af en toe een flesje kv na de bv.
Vanmorgen ben ik haar gaan wegen en nu weegt ze 4635 gram. In 1 week 280 gram aangekomen. Gelukkig maar.

Nu dus gewoon bv blijven geven en af en toe een flesje kv. Ze moet toch groeien hè.


Groeien jullie kindjes goed op de borstvoeding?
Wat komen ze aan gemiddeld?

 
Onze Lars groeit tot nu toe gemiddeld zo'n 250 gram per week. Dat is dan wel weer erg veel. Na de geboorte is hij eerst 10% afgevallen en woog toen iets meer dan 3300 gram. Donderdag is hij 8 weken en hij zit nu bijna op 6 kilo
En dat allemaal op borstvoeding, erg bijzonder vind ik.
 
Dat dikkertje van mij heeft een inhaalslag. Hij was bij de geboorte 2560 gr en 47 cm. Vorige week op het bureau geweest toen hij bijna 12 weken was en toen was hij 6260 gr en 59 cm. Hij is dus 12 cm gegroeid in 12 weken.
Toen hij heeeeeel slecht sliep adviseerde ze me om hem te wegen om te kijken of hij genoeg kreeg. Hij moest 100 a 200 per week aankomen. Aangezien ik toen 2 weken eerder nog op het bureau was geweest zou hij in die 2 weken gemiddeld 300 gr aangekomen moeten zijn. Hij was 640 gr aangekomen.
Als ik nu tel vanaf de vorige weging met de laatste weging kom ik uit op gemiddeld 350 gr per week.
 
ik ben een juli mama, maar geef ook borstvoeding. Mijn zoontje is geboren met een gewicht van 3134 gram en een lengte van 48cm. Nu is hij morgen 16 weken en weegt 7,5 kilo! Hij groeit nog steeds zo´n 250 gram per week.
Debs80, waarom schroef je dan je productie niet op ipv een flesje erbij. Het kan zijn dat je een regeldagje gemist hebt.
 
ik heb al vanalles geprobeerd maar niks helpt. ik drink al meer dan voorheen, zelfs brandnetelthee en venkelthee, ik heb elk uur gekolft, elke keer als hij honger had heb ik hem aangelegd buiten het kolven om en dat voor 2 a 3 weken lang. dus op een gegeven moment ben je het beu en neem je er maar genoegen mee met wat je nog hebt
 
Ook mijn dochter is aankomende donderdag 8 weken en we gaan dan naar het CB. We hebben zelf zo'n weegschaaltje van mijn bevriende verloskundige gekregen en ze weegt al 6 kg ook alleen boorstvoeding,
Bij geboorte woog Famke 4455gr met haar 55 cm.
Na 8 dagen was ze weer op geboorte gewicht en ze groeit dus gemiddeld 250 gr. per week.
 
Mijn dochter was bij de geboorte 50 cm en 3190 gr. Vorige week was ze 9 weken en was ze 55 cm en 4750 gr.
Ik heb het even uitgerekend maar ze is gemiddels (incl afvallen in begin) zo'n 170 gr per week aangekomen.
 
Terug
Bovenaan