Vraagje aan de bv-mama's

Mijn dochter (nu 10 weken) is al vanaf haar geboorte een stille hongerlijder. Ze komt niet zelf voor een voeding en wordt er niet wakker voor uit zichzelf.

Toen ze 5 weken was woog ze 4180 gram. Met 9 weken woog ze 4355 gram Ze was is 4 weken tijd dus maar 175 gram aangekomen en zat op de onderste lijn van de (borstvoedings)curve.

De afgelopen week heb ik haar om de 2-3 uur drinken gegeven. Uit haar slaap halen, koude washand op d'r voetjes, e.d. En af en toe een flesje kv na de bv.
Vanmorgen ben ik haar gaan wegen en nu weegt ze 4635 gram. In 1 week 280 gram aangekomen. Gelukkig maar.

Nu dus gewoon bv blijven geven en af en toe een flesje kv. Ze moet toch groeien hè.


Groeien jullie kindjes goed op de borstvoeding?
Wat komen ze aan gemiddeld?

 
Hallo Raeven,
wat fijn dat je meisje zo goed is aangekomen van jouw melk, daar mag je trots op zijn! Tip: (je hebt hem vast al gehoord/gelezen) goed je borsten leeg laten drinken, de vette melk zit achterin. Die van ons is alleen op mm de eerste 4 maanden bijna 1 a 1 1/2 kilo aangekomen per maand, zij is dan ook een flinke baby. Lekker volhouden hoor, het is zo fijn die momentjes samen.
 
Hoi Raeven

Mijn zoon was aan het begin (1e week) ook een stille hongerlijder. (kwam niet aan viel alleen af)
Met kolven en dat geven en een 1 week kunstvoeding erbij (omdat mijn productie erg was afgenomen) kwam hij weer goed aan en ook zo dat hij meestal kwam voor de voedingen. De 1e tijd heb ik er inderdaad niet meer als 3 uur tussen laten zittne overdag en 's nachts 1 keer voedin gegeven, uiteindelijk 4 uur er tussen zit nu ongeveer 1,5 maand (hij is bijna 6 maanden) op 4 voedingen.
Mijn zoon blijft een kleinjte, maar volgt netjes zijn eigen groeilijn.
Hij is nu iets meer 6 kg en dus bijna 6 maanden. (bij de geboorte 3370 gram)
Bij ons op het CB maken ze zich er niet druk om dat hij zo klein is, zolang hij zijn eigen lijn maar volgt, en dat doet hij, dus maak ik me ook niet druk...

Lekker van blijven genieten! en ik vraag me af of je kunstvoeding erbij moet geven...
borstvoedingskindjes moeten ongeveer 100 gram per week aankomen geloof ik...
 
Ik had zelf ook dat probleem in het begin dat ze weinig aan kwam terwijl ze elke 2 uur kwam om te drinken.
Elke keer heb ik getwijfeld of ik over zou gaan naar fles voeding.

Maar ik heb mijn andere dochter 15 maanden de borst gegeven dus dacht ik gewoon volhouden.

Gelukkig maar want nu is ze bijna 9 maanden en groeit als kool.

Veel moeders geven het te snel op omdat hun omgeving snel zegt van dan geef je toch een flesje.

Als je het naar ervaar dan zou ik over gaan naar fles.
Je kleintje goed in de gaten houden ga anders met haar vaker naar het consultatie bureau,je mag haar gewoon tussen door wegen.
 
Pas op met kv hoor, daardoor wordt jouw hoeveelheid melk niet afgestemd op haar behoefte.
Als ik jou was (en ja.. dat is vermoeiend en tijdrovend) zou ik zeker geen kv geven, maar haar gewoon HEEL vaak aanleggen. Ik voedde mijn zoon aan het begin soms wel ieder uur. 's avonds lekker samen op de bank, aan de borst. Uren lang.
Hij groeide vanaf het begin zo'n 250 gram per week.

Nu na 6 maanden nog steeds fulltime bv, gaat nog steeds prima. (nu nog maar 5-6 keer per 24-uur).

Succes! En.. hoe groter ze worden, hoe leuker bv geven wordt!!
 
nou ik heb hier een reus van 5 maanden... doet het heel goed op de borst...
rond de tijd dat die 2,5 maand was kwam die om en na bij 250 graam per week aan.. hij is geboren op 3670 en met 4 maanden woog die 8045... zit aan de boven kant van de curver...

nou ben ik een boek aan het lezen over samen slapen... en een van de dingen die ik daar in heb gelezen is dat veel borst baby... van de geur van melk honger krijgen... dus misschien als je haar veel bij je draag en misschien zelf naast je laat slapen (kan gewoon in eigen bedje maar naast je op de kamer) dat ze dan vaker zal komen... er blijft toch altijd wel wat melk rond om je borsten plakken... en dus zouden ze daar door getrigerde worden om meer te drinken...

wat al eerder gezegt is pas op met de kv... en denk gewoon veel aan legen... en tja als je echt tips wil krijgen van imande die er verstand van heeft kan je altijd een lactatiekundig er bij halen... (verder werd mij in de kraamtijd gezeg (ik weet niet meer door wie en hoe) om dat onze zoon toen allen maar afviel... dat je ook melk kan leten testen op voedings warden... maar goed als ze niet komt zal het daar misschien niet aan liggen)

zoon lief is nu heel erg bezig met de wereld om hem heen en tja honger hoort dat niet bij.... maar als ik het idee heb dat ik tevol beging te raken leg ik hem gewoon aan... dus misschien ook een tip!!!
 
Hallo mama's,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Inmiddels zijn we een weekje verder en nu loopt de bv weer goed (was teruggelopen). Mijn dochter krijgt volledig bv en af en toe geven we wat bijvoeding. Ik zie haar nu wel wat voller worden, dus het gaat goed!

Ik heb mijn dochter inderdaad heel vaak aangelegd. Ben wel blij dat er weer een lekker ritme in zit. Ik heb nog 3 andere (jonge) kinderen, dus moet mijn energie en tijd ook aan de anderen besteden.
 
Terug
Bovenaan