Vraagje aan de iui meiden...

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

ik heb een vraagje over de spuiten van de iui procedure.. wanneer zetten jullie die?
Moet ik het zo zien als met het Clomid slikken wat ik doe van de 3e tot en met de 7e dag? en dan een "masterspuit" aan het begin van je eisprong? (dus totaal 6 spuiten?)
ik kan op het net niet zo veel vinden hierover en ik weet dat er uiteraard vele vormen van prikken zijn maar wat doen jullie? Dan kan ik mij een beetje voorbereiden op het gesprek volgende week met mijn eigen gyn hierover want we gaan nu waarschijnlijk in maart beginnen en niet in april.. (ga zelf het heft in handen nemen want ik wordt gek van die gyn die nog maar een keertje "gewoon" wil proberen.. ik ben het "gewoon" proberen een beetje zat (begrijp mij goed we hebben het heeeeeel gezellig samen hoor) maar er moet nu iets gebeuren... herkent iemand dit?

Veel vragen.. sorry...

Ik wens iedereen veel succes toe..

Liefs haag

hé haag,

spannend dat je op gaat voor iui met injecteren.
het injecteren doe je net als met de clomid vanaf je 3de dag.
alleen blijf je net zolang injecteren totdat je je pregnyl moet zetten.
voor de 1 zal dat langer duren dan de ander.
ik zit bv. nu al 2week aan de glonal f injectie's.
je mag zelf bepalen wanneer je ze zet.
maar.... wel elke dag op het zelfde tijdstip.
ik prik altijd savonds.

tuurlijk wil je alle mogelijkheden benutten.
dat heeft niets te maken met het contact tussen jouw en je partner.
ik herken je gevoel.
ik wil nml. geen mnd. rust nemen.
want elke mnd. is weer een mnd. langer zonder zwangerschapskans.
we wachten nml. al zolang op dat kleine beetje geluk....

suxes, jana.

Hi,

Ik lees bij Jana dat ze al op dag 3 moet beginnen met de Gonal. Ik moet altijd op dag 5 beginnen. Zo zie je maar, tis in elk ZH anders. Ikzelf zet de injecties in mijn bovenbeen, maar heel veel meiden spuiten in de buik. En na elke IUI heb ik een verplichte rustmaand om even helemaal van de hormonen af te zijn. Daar ben ik volgens mij de enige mee. Iedereen mag gewoon lekker elke maand door, maar ik niet, hoor. Soms best wel balen, maar ook wel lekker.... Niet elke dag ermee bezig zijn en even het koppie helemaal leeg.
succes bij je Gyn en je hebt gelijk dat je door wil zetten!!!!!

Lfs, Kippie.

Hoi Haag,

Gelijk heb je hoor, TJAKKAAAAAAAAAAA, gewoon er voor gaan. Sommige artsen blijven je eeuwig aan het lijntje houden.

Ik heb voor al mijn IUI's vanaf de allereerste dag van mijn menstruatie moeten prikken tot aan de "masterprik" voor de eisprong (dus tot 2 dgn voor de IUI).
Maar dit verschilt idd per zh, iedereen hier op het forum doet volgens mij wat anders. En niet iedereen krijgt dezelfde hormonen, er zijn zoveel verschillende.
Je hoort vanzelf wel wat jij voor schema krijgt.

Heel veel succes met de IUI's, hopelijk gaat dit het worden voor jou.

Kruimel

Hoi Haag,

Ook ik vind dat je groot gelijk hebt om niet langer meer aan te rommelen. Hoog tijd dat het gezellig samenzijn ook weer spontaan gezellig wordt ipv een moetje, of niet dan!
Voor wat betreft het spuiten is het idd bij iedereen verschillend, afhankelijk van beleid van je zknhuis en van jouw eigen cyclus.
Ik heb zelf twee rondes Gonal-F geprikt en prik nu de 3e ronde Menopur. Wel altijd in de buik en op zelfde tijdstip 's avonds. 1e x maar van 2e tot 10e dag hoeven prikken, 2e x van 3e dag tot 15e dag en nu van 4e dag tot 10e dag.. Geen x gelijk dus. Is maar net hoe je lichaam reageert. En wat de rustmaanden betreft, geef zelf aan wat je wilt, of wel of niet pauze tussendoor. Eigenlijk geldt voor alles wel, dat je zelf ook goed moet aangeven wat jouw gevoel ergens bij is. In elk geval heel veel succes met je gesprek bij de gyn en ik hoop dat je dan ook snel mag beginnen!!
Zet em op!!!
Liefs Scorpy

Terug
Bovenaan