vraagje aan de jongetjes-mama's..

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,
Ik vraag me af wanneer het voorhuidje "los" komt...Hebben jullie daar al ervaring mee?

Groetjes van San

hey hoi,

nou dat vroeg ik me dus ook al een tijdje af....

wel weet ik dat je het voorhuidje nog niet mag terug trekken om schoon te maken...dat mag pas vanaf de kleuterleeftijd....tenminste dat is  me verteld hoor....

binnenkort wil ik toch eens vragen bij het cb hoe het allemaal zit...of hier moet iemand het al weten hahaha en dat zal vast....

liefs denise

nou ik hoop dat iemand het weet wand ik wil het ook wel weten
ijgelijk en anders vraag ik het aan het cb moet er toch over 2 weken heen .

gr stephanie

Hiya San!

Nou hier wel een moeder van een jongetje, maar helaas geen antwoord voor jou. Max is besneden, en dan moet je juist vanaf het begin zelf zorgen dat het voorhuidje niet vast gaat zitten (als het ware weer heelt op de plek waar het eerst zat, hihihi heel naar allemaal)
Succes, ilja

Hi
Mijn zusje is doktersass en zij zegt dat je juist wel het voorhuidje moet terugtrekken om het schoon te maken omdat anders de viezigheid in blijft zitten en het dan kan gaan ontsteken. Dus ik doe het wel (vind het echt niet prettig).
Liefs Esther

Ik had juist ook gehoord dat het niet moest...
Hmzzz.....zal het zo eens even googlen....
En anders...Wij moeten toch ook binnenkort naar het CB...

Liefs Annet

Haha, nou met 3 jongens weet ik gelukkig wel hoe het werkt.
het is belangrijk dat je de boel wel schoon houdt.
Maar ga nu niet dat velletje flink terug halen.
Je kunt het schoonmaken tot waar het soepel terug gaat.
Nooit doorduwen of zo!

Na het vierde jaar wordt het voorhuidje ruimer en kan hij steeds verder terug getrokken worden.
Ik heb mijn jongens al heel jong zelf geleerd om hun voorhuidje naar achter te duwen.
Gewoon in bad oefenen. Ze doen het nu zelfstandig (5 en 7 )
Zij voelen ook heel duidelijk aan tot waar ze kunnen gaan.
Als ze douchen zeg ik...even je piemeltje wassen...en dan hup...daar gaan de voorhuidjes en wordt de boel onder de douche straal gehouden.

dus ... succes!
Pascal

hier wordt het ook opzij gehaald om schoon te maken, maar nu heft yoëll dan ook extra voorhuid. lastig uit te leggen, maar hij heeft er geen last of hinder van.
hooguit dat het later iets cosmetisch zal zijn, maar dat is dan zijn eigen keus. Hij zal later wel verschil zien bij zn vriendjes namelijk.

Terug
Bovenaan