vraagje aan de thuisblijfmoeders

A

Anoniem

Guest
Zoals de meeste van jullie weten, heb ik sinds kort geen baan meer.
En ik moet eerlijk zeggen dat het erg goed bevalt! Ik ben heerlijk aan het genieten van mijn meiden.
Maar.. Ik mis het wel een beetje dat ik helemaal geen eigen geld heb.
Hoe doen jullie dat? Kan je ook iets van een uitkering aanvragen of belastingteruggave ofzo?
Ik heb hier dus echt geen kaas van gegeten, heb nog nooit zonder werk gezeten.
Ik heb ook niet veel nodig, maar een heel klein beetje centjes van mezelf..
Wacht met smart op jullie reacties..
Sil

Hi Sil,

je kunt kinder en combinatie korting aanvragen (dit krijgt iedereen maar is inkomensafhankelijk). En als je niet werk krijg je ook nog heffingskorting (ong 160 euro)...is toch lekker.

Geniet ze xx Monique

He Sil,

Fijn dat je volop van je meiden kan genieten maar een beetje geld is natuurlijk ook fijn.
Ik kwam zelf laatst op de site thuiblijfmoeders.nl iets tegen over hoe je geld kunt verdienen als thuisblijfmamma. Dit waren wel meer dingen als bijv. oppassen aan huis enzo maar er stonden nog veel meer dingetjes bij. Misschien heb je er iets aan.

Hey Sil,

Ik kan je helaas niet helpen, you know why
Maar mss de site van de belastingdienst raadplegen???

Groetjes Debby

Je krijgt als het goed is zoiezo al 150 euro heffingskorting per maand omdat je niet werkt. Maar dat moet je dan wel aangeven bij de belasting want anders krijg je alles in een klap aan het einde van het jaar...
En kinderkorting kun je ook krijgen...

Anders bel je de belastingdienst toch ff...

Hoi hoi, ik ben geen thuisblijfmoeder, maar volgens mij heb je recht op een uitkering (hier is wel sollicitatieplicht bij, maar ik weet niet of je wel weer iets anders zou willen) en anders is het afhankelijk van het inkomen van je partner of je wel of geen geld krijgt, maar dat wordt dan maar aangevuld tot bijstandsniveau, maar dat is echt heel laag, daar zit je dus heel snel aan met het inkomen van je partner. kijk ff bij UWV.nl
liefs

Nou Sandy,

Het enige wanneer je recht hebt op een uitkering is als je contrakt is afgelopen en niet wordt verlengt óf als je ontslag hebt gekregen.
Maar jij was toch op eigen initiatief bij je vorige werkgever weg gegaan Sil?? of sla ik de plank nu mis?

Groetjes Debby

Ik heb zelf ontslag genomen ja.
Maar daar had ik al gekeken en je krijgt idd alleen wat als je partner minder verdient dan bijstandsniveau.
En dat is bij ons, gelukkig, niet aan de orde.
Ik wil ook niet verkeerd begrepen worden hoor. Ik weet dat er véél mensen zijn die het een stuk slechter hebben dan ons. We redden het dan ook best.
Het gaat er bij mij om dat ik het erg moeilijk vind om afhankelijk van mijn vriend te zijn. Ik wil niet elke keer toestemming vargen om wat te kunnen kopen, snappie?
Niet dat ik verantwoording af moet leggen aan mijn vriend, juist niet, hij is erg makkelijk, wat dat betreft.
Maar voor mijn gevoel moet ik dat wel, omdat het zijn geld is.
Al heb ik dus maar de beschikking over een héél klein beetje eigen geld..

Ik ga van de week idd de belastingdienst maar bellen ivm die heffingskorting.
Sil

Terug
Bovenaan