vraagje aan de tweeling mama's??

Hoi hoi,
Ik van het mei-forum en daar bekend als Sara79. Ik ben op 6 mei bevallen van Brenda en Samantha. Ze zijn inmiddels 12 weken en groeien goed. Samantha is inmiddels 4,5 kilo en Brenda inmiddels 5 kilo.

Mijn vraag is nu, hoe hebben jullie er een schema in gekregen???
Onze meisjes krijgen op dit moment 7 of 8 voedingen per dag (heel soms slaan ze een snachts een voeding over) van 130 ml flesvoeding.
Ze slapen ook nooit even lang en de ene keer slaapt de een langer dan de ander en de volgende dag is het omgekeerd.
ik ben al blij zat dat we nu af en toe was meer rust krijgen, maar regelmaat zit er helemaal niet in.

hoe hebben jullie dat aangepakt? hoeveel voedingen krijgen jullie kleintjes?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Petra

Hoi Petra,
kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is als je 2 kindjes moet voeden en dan vooral als het ook nog eens erg wisselende tijden zijn. Het mooiste zou zijn als ze ong gelijk kwamen, dan kom je ook weer wat meer aan jezelf toe he.. Maar goed,
Onze meid is van 13 mei (1 weekje jonger dus) maar woog bij de geboorte al 3950 gr. Als ze wat lichter zijn hebben ze misschien ook nog vaker een voeding nodig, want hun maagje is kleiner.
Elise zit nu nml op 5 (soms 6) x dgs een voeding. Ze slaapt sinds ong 2 a 3 wk snachts door. Ze krijgt 180 cc per keer in de fles, maar drinkt niet alle flessen leeg hoor. Regelmatig laat ze 30 of 40 cc staan.

Toen wij op 7  x dgs voeding zaten, zag ons schema er als volgt uit:
04.00 uur - 07.00 uur - 10.00 uur - 13.00 uur - 16.00 uur - 19.00 uur - 23.00 uur.
's Avonds en de eerste helft vd nacht redde ze het dus met zo'n 4 uur ertussen, overdag vaak 3 uur ertussen. Natuurlijk zat er wel eens een verschil in van een half uur ofzo, maar daar keek ik niet zo nauw op, dan gaf ik haar gewoon alvast. Liever tevreden en een voeding meer dan steeds huilen en rekken.

Op een gegeven moment sliep ze vanzelf de nacht door. (eerst tot 5 uur, toen tot 6 uur, steeds iets langer dus).  Nu 'rek' ik het nog wel eens m.b.v. de speen (overdag dan, snachts is dit niet nodig), maar toen ze nog kleiner was wilde ze ook nog geen speen.

Veel succes met je meiden.. Zag een foto staan, echt schatjes hoor, ze lijken enorm op elkaar. Een-eiige of twee-eiige tweeling??

Groetjes mei-mama

Terug
Bovenaan