vraagje aan ervaren mama's ;-)

Hej kersverse mama's
Een vraagje, hoeveel woog je kindje bij geboorte en hoelang heb je luier maat 1 en kleding maat 50 gebruikt?

Ik heb een bon voor 10euro korting op 3 pakken pampers bij de etos en zag dat het voor 31 dec gebruikt moet worden (uit een zwangerschapsdoos)
Heb ongeveer 4 pakken maat 1 (200 luiers)
Denken jullie zal ik nog maat 1 erbij kopen of gelijk 2 en 3? Die kilo's schelen nl haast niets zag ik.

En veel kleertjes echt maat 50 heb ik niet, veel is nl 50/56 dat is toch niet te groot? Hebben jullie ervaring met winkels en maten.?

Thnxxx

Onze jongens waren met 8 en 8,5 pond flink bij de geboorte en hebben maar eventjes met maat 1 gedaan. Als het voor de "voorraad" is zou ik voor de volgende maat luiers gaan, dus 2. Als dat toch te groot blijkt kan je altijd nog één pak nummer 1 kopen. De maat hangt niet alleen af van het gewicht, maar ook van de vorm van de billen van je baby. Mijn eerste heeft echte ronde billen en vloog door de maten, terwijl nummer twee nu met 3,5 jaar nog steeds amper billen heeft. Toen hij luiers droeg, had hij altijd een klein maatje.

Met kledingmaten geldt ook dat de grootte per winkel/merk verschillen. Het is vor mij te lang geleden om nog precies te weten wat groot en wat klein valt. Daarbij komt dat de eerste maatjes toch niet echt vies worden of slijten. Lekker in de wasmachine en weer aantrekken. Op leuke kleding kan je je uitleven als je kindje iets groter is, vanaf maat 68...

Ookal moet ik nog bevallen, ga ik ook snel die bon even uit de babydoos halen. Bedankt voor de tip ;)

Mijn meiden waren tussen de 2820 gram en 3120 gram en tussen de 48 en 50 cm. En hebben zo'n 4/5 weken maat 50 aan gehad.
Wat luiers betreft is maat 2 (kruitvat) vanaf 3 kilo en deze keer heb ik niet eens newborn gekocht, dat zijn van die kleine pakjes, maar gelijk maat 2. En die kunnen ze vrij lang aan. Je gebruikt ongeveer 8 luiers per dag in het begin, dan zijn 200 luiers voor een dag of 25 dat lijkt me genoeg voor maat 1, ik zou maat 2 kopen, die heb je in ieder geval nodig.

Haha jij bedankt voor je tips! ga denk ik toch maar voor maat 2 dan idd.
Er zit ook een bon bij van luierdoekjes van pampers maar die vind ik niet zo fijn. Ga zelf voor de zwitsaldoekjes en die zijn in de aanbieding bij de c1000 ;)

en wat scheelt het merk luiers toch...
Bij mijn dochter heb ik alles afgezworen behalve huggies. Die had ik dus in voorraad gekocht voor mijn zoontje, maar bij hem lekken ze steeds door. Dus nu over op de pampers.
Maat 50 heeft mijn zoontje trouwens nooit gepast. Hij was 3780 bij de geboorte, maar al binnen 6 dagen een halve kilo aangekomen. Maat 56 is de eerste 3 weken leuk. Daarna ga ik over op 62. Maar dit hangt ook af van het merk/winkel. Bijvoorbeeld: de broeken van zeeman en het merk nijntje vallen vrij breed.

Vind het leuk om bij jullie gezellig mee te lezen.
Tygo is inmiddels 13 weken oud!
Hij woog 4100 gram bij de geboorte met 50 cm. Maatje 50 heeft hij niet gepast! Maatje 56 zo`n week of 6. Nu draagt hij maat 62 en daar doet hij ook nog wel even mee.
Hij draagt nog steeds luiermaat 2 en ook dat zal nog wel even passend blijven.
Hi is nu 64 cm en 6400gram!

Succes dames!

Ik kom even inbreken...
Bij de etos kun je ook altijd dichte pakken luiers gaan ruilen voor een maat groter. Tenminste hier doen ze daar nooit moeilijk over. Je hoeft ook geen aankoopbon mee te nemen. Dus als je de vier pakken maat 1 niet op gaat krijgen, dan ruil je ze gewoon om voor maat 2.
En met die tegoedbon zou ik voor maat 2 gaan...
En wat betreft de kledingmaat. Mijn dochter heeft nog geen week in maat 50 gepast. Zij was 3620 gr. bij geboorte. En haar broertje woog 3140 gr. bij geboorte en heeft weken in maat 50 gepast. Hangt dus erg van het geboortegewicht af.
Ik had voor beide een paar Mexx kleertjes gekregen. Deze vallen erg klein. Haast wel een maat kleiner.
Hema kleertjes zijn erg wisselend. Broeken vind ik vaak erg groot vallen, terwijl sommige truitjes veel kleiner uitvallen. Zeeman en Wibra hebben ook vaak prima kleertjes. Dit zijn over het algemeen goede maten, maar inderdaad wel wat breed. Zeker voor mijn smal gebouwde zoontje...

succes!

mamafn

Terug
Bovenaan