vraagje aan fleur 79

A

Anoniem

Guest
Hoi Fleur,

Afgelopen zaterdag heben we ons gesprekje over dostinex niet afgemaakt. Was jij nou diegene die dat gebruikt had, of had jij hetzelfde gelezen op het forum? (sorry, ben echt een zeef, en zoals ik al zei, ik kan nooit onthouden wie nou wat geschreven heeft).

Ik vraag het voor een hongaarse  vriendin van mij. Ze  geeft  bv en is zeer neerslachtig. Haar ha heeft haar aangeraden om te stoppen met de bv, maar de melkproductie wil nog niet echt afnemen.  

groetjes,
Janneke

p.s. ik heb je opperdepop recept voor witlof geprobeerd....en het was een groot succes! Wat vond Hester er van?

Hoi Janneke,

Ik heb inderdaad dostinex gebruikt. Mijn huisarts kwam bij me op kraamvisite om naar Hester te kijken en ze zag dat het niet goed met me ging. Ik was ontzettend down en super verdrietig. Hester reageerde daar natuurlijk ook weer op door meer te gaan huilen. Ze vond dat het zo niet langer ging en heeft met me gesproken over stoppen met borstvoeding. De borstvoeding liep al niet lekker en ik had er geen energie voor om mijn schouders er nog onder te zetten om het toch te laten lukken. Hester dronk nml maar een paar slokken en viel dan weer in slaap (mama is slaapverwekkend of mama is rustgevend... hopelijk dat laatste). Met als gevolg dat ik de hele dag met borstvoeding bezig was. Ik kolfde dus alle voedingen.

Ik had op internet al wat informatie over dostinex gelezen en daar werd ik niet blij van. Ze schreven dat je er erge hoofdpijnaanvallen door zou krijgen en dat als je arts je dit voorschreef “hij/zij niet het beste met je voor had”. Ik heb erg veel vertrouwen in mijn huisarts en heb dit ook met haar besproken. Ze gaf aan dat het inderdaad een heftig middel kan zijn maar dat ze het niet voor zou schrijven als het niet echt noodzakelijk voor me was. Ze zei “Liever een blije moeder met flesvoeding dan een depressieve moeder met borstvoeding”.

Ik ben donderdags begonnen met de pillen en heb ze drie dagen geslikt, als ik me niet vergis, slikt je ze eigenlijk maar 2 dagen. Ik heb daarna niet meer gekolfd en als ik last kreeg van stuwing, ben ik onder de douche gaan staan om mijn borsten te masseren. Als ik in bed lag, had ik een kruik tegen mijn borsten. Ik weet nog wel dat ik 's nachts heel erg begon te zweten maar ook dat schijnt met je hormonen te maken te hebben. Ik hoorde dat dat een teken is dat de hormonen uit je lijf gaan maar of dat klopt...

Wat wel wat vreemd was, was dat ik een week geen last van stuwing had gehad en vervolgens een week erna ineens wel weer. Ook toen heb ik niet gekolfd maar heb mijn borsten wederom gemasseerd onder de douche. Ik had verder dus helemaal geen last van bijwerkingen maar dan verschilt per persoon. Ik ben wel bewust rond het weekend begonnen zodat mijn hubbie thuis was om voor Hester te zorgen. Ik heb ook veel geslapen en knapte met de dag op. Ik ben mijn huisarts erg dankbaar voor haar kordate optreden. Ik weet niet hoe mijn kraamtijd anders was verlopen.

Hopelijk heeft je vriendin hier iets aan.

Ik ga zo nog even voor Hester koken en daar zit ook het witlof hapje bij... dat gaan we morgen voor het eerst proberen. Leuk dat Berend het lekker vindt!

Hoi Fleur,

Het stond al weer op pagina 3. Blijkbaar is gisteravond druk geforumd.
Hardstikke bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb je zojuist via de mail ook nog een antwoord gestuurd.

groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan