Vraagje aan Ier!

Hoi,

Ik las toevallig in een ander stukje over echo's, dat jij een nierafwijking hebt waarbij je kindje 50% kans op heeft om dit ook te krijgen.
Heb jij misschien ook cystenier(en)? Als dit zo is, ben ik erg benieuwd hoe het met je gaat, en of je er veel hinder van hebt in het dagelijks leven.

Het is namelijk zo, dat ze tijdens mijn zwangerschap via een echo ontdekt hebben dat mijn dochtertje één cystenier heeft. Later hebben wij inderdaad een screeningsecho gehad, om te kijken of er meerdere afwijkingen te zien waren. Dit was niet het geval gelukkig.

Het gaat heel goed met haar hoor! Ze lijkt nergens last van te hebben, wel hebben we af en toe contact met de kinderarts om te kijken hoe het met haar andere niertje is. Mijn dochtertje is trouwens alweer 15 maanden, en ik geniet nog steeds elke dag van haar.

Als je er niets over kwijt wilt, dan reageer je maar niet hoor!

Groetjes en liefs Fiona
 
Hai Fiona,
Ik wil je wel vertellen hoe het bij mij was, als je me beloofd dat je je geen extra zorgen gaat maken over je eigen dochter. Ik heb cystenieren, maar aan beide nieren. Ik heb er vanaf mijn zestiende een beetje last van gehad, en vanaf mijn 22ste heel veel last, zo erg dat mijn beide nieren nog maar voor 5% werkten. Het verloop van deze ziekte is normaal gesproken niet zo ernstig als bij mij. (Ik heb enorm veel pech gehad.) Daarom aarzel ik ook om het je te vertellen. Op een niertje kan je dochtertje probleemloos door het leven. Je levensgeluk wordt er meestal niet groter van als je de hele tijd zorgen  gaat maken over de toekomst. Daarom ben ik blij om te lezen dat je zo van je dochter geniet!
Liefs, Ier.
 
Hoi Ier,

Ik had net al een heel stuk getypt, is ineens alles weer weg! Dus ik begin maar weer overnieuw....

Wat erg voor je dat zoveel pech hebt gehad met je nieren. Hopelijk is nu alles weer goed met je.
Fijn voor je dat je zwanger bent! Ik heb eens gehoord dat dat wel een hele zware belasting voor je nieren kan zijn, en was al bang dat mijn dochtertje in de toekomst misschien wel nooit kinderen zou kunnen krijgen... Jij bewijst het tegendeel!!!

Bedankt voor je positieve reactie, en veel succes met je bevalling en je verdere leventje!

Liefs Fiona.
 
Terug
Bovenaan