Vraagje aan Joyce

Hallo Joyce,

Ik las dat jouw dochtertje koemelkallergie had en nog andere voedselallergie. Hoe ben je daar achtergekomen? Je schreef ook dat je een bepaald dieet volgde vanwege de borstvoeding.

Mijn zoontje heeft namelijk ook exzeem en mijn man heeft koemelkallergie. Ik ben met hem naar de huisarts gegaan maar die zei dat het vaker voorkomt bij baby's. Maar volgens mij heeft mij zoon nu aanleg om ook koemelkallergie te hebben of misschien wel andere allergie.

Wat voor dieet heb je gevolgd? Misschien dat het bij mij ook werkt?

Alvast bedankt.

Becca
 
quote: becca1976 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2005 12:57:46'));

Hallo Joyce,

Ik las dat jouw dochtertje koemelkallergie had en nog andere voedselallergie. Hoe ben je daar achtergekomen? Je schreef ook dat je een bepaald dieet volgde vanwege de borstvoeding.

Mijn zoontje heeft namelijk ook exzeem en mijn man heeft koemelkallergie. Ik ben met hem naar de huisarts gegaan maar die zei dat het vaker voorkomt bij baby's. Maar volgens mij heeft mij zoon nu aanleg om ook koemelkallergie te hebben of misschien wel andere allergie.

Wat voor dieet heb je gevolgd? Misschien dat het bij mij ook werkt?

Alvast bedankt.

Becca


Hoi becca,

Wat voor een klachten heeft je zoontje?
Hoe oud is je zoontje?
En geef je volledig bv?

Wij kwamen er achter omdat mijn dochtertje erg veel last had van eczeem in haar gezicht, rug, borst nek en hoofdje. Ze kon ook moeilijk poepen. Alleen waren dit de enige klachten die ze had. Bij het cb opperde ik dat het misschien een koemelkeiwitallergie zou kunnen zijn.
Ik mocht een proef dieet doen. Die is zwaar want je mag maar erg weinig. Maar dat is vooral in het begin tot je weet wat wel en niet goed valt bij je kleine.

Het proefdieet staat helemaal beschreven in een boekje die je gratis bij het cb kan krijgen. Er staat info in en wat je moet laten staan. Dat is alles waar koemelkeiwit in zit noten, zaden, pitten, kippen ei, soja, vis, schaal en schelpdieren. En ook alles waar dit in in verwerkt is.

Wij merkte bij Mara al na een paar uur dat het hielp langzaam aan werd de eczeem minder. Omdat ik perse bv wilde blijven geven omdat dat toch het beste is moest ik veel andere ovetuigen dat ik dit zelf wilde. Dus ook dat andere er rekening mee houden als ik bv kom eten. Want het valt erg tegen maar had het er echt voor over..


Mara was na een dag of 4 eczeem vrij na die twee weken was het wel duidelijk dat dit het was. Als er maar een klein beetje door glipte zat ze meteen weer onder. Hield ik me aan het dieet had ze nergens last van.

Ik ben daarna naar een dieetiste geweest die weer een uitgebreidere lijst heeft over het dieet met merken die je wel kan eten en andere weer niet. Wat je wel en niet op brood mag enz. Erg handig voor de eerste dagen/weken. Je kan daarna nog een boek bij het voedingscentrum bestellen (die zijn erg prijzig) voor verder info over producten. Zelf vond ik dit niet nodig door alle verpakkingen te lezen kom je een heel eind.

Als 1 van de ouders een allergie heeft (zeker koemelk) dan is de kans groot dat het kind het ook krijgt/heeft.
Echt testen kan je het alleen maar door voeding weg te laten en daarna weer te introduceren zodat je een reactie kan zien.

Let verder ook op producten die je gebruikt sommige smeerproducten zijn ook op basis van soja.

Mara is nu 22 maanden en ik moet zeggen dat ze zo goed als overal overheen gegroeid is alleen puur ei niet en pinda krijgt ze niet omdat die allergie dodelijk zou kunnen zijn. En hoe langer je dat uitsteld hoe beter het is als ze het straks wel eet en kan verdragen. Dat er overheen is en geen andere klachten als astma bv heeft heeft denk ik zeker te maken met het feit dat ze zolang bv krijgt.

Als je vragen hebt stel ze gerust.
succes


 
Hai Joyce,

Bedankt voor je reactie.

Mijn zoon is nu 6 weken en heeft exzeem op zijn gezicht, rug, borst en nek. Voor zover ik kan zien heeft hij alleen maar berg op zijn hoofd en geen exzeem.
Zijn ontlasting is wel goed.

Ik ben wel extra voorzichtig met hem omdat mijn man dus koemelkallergie heeft. En toch wel bang ben dat hij dat ook heeft/krijgt.

Ik zal bij cb wel een boekje vragen voor zo'n proefdieet. Dan weet ik het tenminste zeker. Ik geef namelijk ook volledige bv en wil dat blijven doen zodat hij later minder kans heeft op andere allergieen.

Heb je toen zelf een afspraak gemaakt bij een dietist? Ik ga sowieso vragen bij cb hopelijk geven ze me meer info. De laatst toen ik er was, dachten ze namelijk dat zijn uitslag gewoon babyacne was. Ik ben toen maar naar mijn huisarts gegaan en die zei dat het wel degelijk exzeem was.

Bedankt voor je info en ik hoop dat ik nog bij je mag aankloppen voor verder vragen.
Doei

 
Hoi,

Zou zeker het boekje eens halen. Het proefdieet duurt niet zo lang en al snel zie je dan of het aanslaat of niet.
Wel knap hoor dat je toch bv wilt blijven geven. Ik kreeg zelf erg veel vervelende reacties (in mijn ogen vervelend) zelfs het cb en de dieetiste hadden zoiets van weet je het wel zeker dat je het wilt doen ja want het is wel zwaar en niet veel vrouwen houden het vol en het vergt veel van je zelf enz enz. En dat voordat ik moest beginnen was nou niet echt motiverend al hoewel ik wel zo iets had van ja dag ik zal jullie eens laten zien dat ik het kan.
Ook in mijn omgeving waren er regelmatig reacties van jeetje maar dan doe je je zelf te kort. Ja en als ik gewoon eet en de makkelijkste weg kies dus kv ga geven dan doe ik mijn kind te kort. (als je het niet probeerd weet je het niet en dan kan je altijd nog stoppen als het niet lukt, je veel afvalt of iets)

Probeer ook het bijvoeden van fruit,groente enz uit te stellen tot 6 maanden door alleen bv tot die tijd word de reactie op iets steeds kleiner. En tot die tijd hebben kinderen genoeg aan de bv dat stemt zich zo goed af.

Ik heb idd zelf een afspraak gemaakt bij florance (weet niet of dat door hel ned zit) en zeker als je met bijvoeding begint was dit erg handig. Maar dat is voor jou pas over een tijdje aan de orde.

Ik gebruikte om de eczeem in te smeren cardiflor emulsie(smeert het makkelijkste uit)  van vsm dat is puur natuurlijk. Mara kon namelijk ook niet tegen vaseline en andere smeerseltjes.

Heel veel succes. Ik ga donderdag op vakantie maar check 1x in de zoveel dagen even mijn mail. Dus mocht je dringende vragen hebben kan je me mailen op joyce@levally.com.

Groetjes en succes
 
Hai,

Ik heb dinsdag een afspraak staan bij de cb. Kan ik het meteen vragen. Ik houd je wel op de hoogte.

Ik had van de huisarts een soort creme gekregen. Heb het een paar dagen geprobeerd en het droogt zijn huid echt helemaal uit. Dus ben daar ook maar mee gestopt.

Misschien dat vsm bij hem ook werkt. Het is allemaal de moeite waard om te proberen.

Wat de reacties betreft, je moet van je eigen gevoel uitgaan. Ik denk dat volledige bv het beste voor je kind is. En zolang het goed gaat, heb ik er alles voor over eigenlijk.
Het zal wel zwaar zijn idd om bepaalde dingen niet te kunnen eten. Maar uiteindelijk heeft de kleine daar profijt van.

Bedankt voor de tips.

Ik laat je nog weten hoe het is gegaan bij de cb morgen. Heb je e-mail opgeschreven voor als het nodig is.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan