Vraagje aan jullie!

Lieve mede lotgenoten

Allereerst een heeel vruchtbaar 2005 allemaal!

Ik heb een vraagje, ik ben begin dec gecurreteerd. Ik ben 31/2 week na de curretage weer ongesteld geworden en heb daarmee eigenlijk gelijk mijn oude cyclus terug.

Nu komt het, ik ben vorige week op controle geweest alles was goed maar daar werd mij iets gezegd wat ik nog niet eerder heb gehoord namelijk dat de kans op een miskraam ietsjes groter is als je binnen drie maanden na je miskraam weer zwanger raakt. Ik had daar nog nooit van gehoord en vroeg me af wat er tegen jullie is gezegd!

Ik heb geen haast hoor maar ik vond het toch wel vreemd dat ik dat hier nooit eerder heb gelezen.

Ik hoop van jullie te horen!

Liefs
Lotte

Hoi lieve Lotte,

De verhalen hierover verschillen. Ik heb 1 gyn gehad die zei dat je gewoon weer zwanger kon worden en dat er geen risico was op een 2e mk maar een andere gyn vertelde me dat je inderdaad beter minimaal 1 cyclus kon afwachten.. tja, wat is wijsheid.. Ik heb aan de ene kant ook zoiets dat je lichaam pas weer zwanger wordt als de tijd rijp is maar aan de andere kant kan in ieder geval 1 cyclus afwachten nooit kwaad..

Succes! En.. jij ook een heel vruchtbaar, gelukkig en gezond 2005 gewenst!

X F

Ik heb nog nooit gehoord dat de kans op nog een mk dan groter is. Ik schrik er wel een beetje van.
Aan de andere kant ken ik een aantal mensen die juist binnen 3 maanden na een mk weer zwanger waren, en daarbij is het allemaal goed gegaan.

Hi Lotte,

Ik heb dit verhaal ook nog nooit gehoord. Het verschilt inderdaad wel eens dat de een zegt dat je beter 1 keertje ongesteld kunt worden terwijl de ander zegt dat je gelijk weer aan de slag kunt.

Mij werd verteld dat je gewoon net zoveel kans loopt als elk andere zwangere vrouw.

Groejtes,

Corina

Hallo Lotte,

De verloskundige heeft tegen mij ook gezegt dat je beter een ongesteldheid af kunt wachten, maar drie maanden lijkt mij wel erg lang. Raar eigenlijk dat ze daar geen vaste regel voor hebben. Ik denk dat niemand precies weet wat het beste is, laat de natuur maar gewoon zijn gang gaan, want in mijn omgeving zijn er ook wel een paar die gelijk naar een miskraam weer zwanger waren en daar is het ook goed meegegaan.

Succes
liefs Renske

Misschien beetje late reactie. Ik ben wel iemand die direct na een curettage zwanger is geraakt en deze is weer in een mk geeindigd. Mijn gyn. zei dat je lichaam pas zwanger wordt als het lichaam het aankan. Wel neemt bij elke mk de kans op een volgende mk een beetje toe, maar dit zijn percentages. De gyn heeft me nu het advies gegeven het even rustig aan te doen en dat doen we ook even.
Succes liefs Biate

Terug
Bovenaan