Vraagje aan jullie

We zijn meiden onder elkaar dus ik gooi het onderwerp maar gewoon even open want ik kan er namelijk niks over terug vinden.

Tussen de eisprong en je menstruatie zit maximaal 14 dagen - maar het kan toch ook minder zijn, toch? Ik heb namelijk al twee keer gehad dat er maar 10 dagen tussen zit.

Daarnaast weet ik nooit goed hoe ik moet tellen. moet ik gaan tellen vanaf de eerste dag dat ik echt vloei of moet ik beginnen met tellen bij de eerste kleine menstruatie verschijnselen (roze afscheiding)?

Thanks meiden!

De gyn zegt tegen mij dat je meot tellen wanneer je begint met vloeien, dus dat roze.

En volgens mij kan er ook meer dagen tussenzitten hoor, bij mij at er nu 15dgn tussen. Dus alles kan in dat ongelooflijk moeilijke vrouwenlichaam wat ook nog erg ingewikkeld in elkaar zit.

Succes verder.

Hoi moeska,

Vanaf 10dg na je eisprong kan je ongesteld worden,dus dit is helemaal niet vreemd.
Dan heb je een kortere cyclus,maar dit hoeft niet per definitie verkeerd te zijn.

Je moet gaan tellen vanaf de eerste dag dat je echt goed ongesteld bent,dus het doorzet zeg maar.Dit is meestal de dag dat het begint bij rozige afscheiding,meestal zet het dan na paar uur door.

gr suusje

Hoi,

Ik heb ook een korte cyclus, met soms maar 8 dagen tussen ei en NOD. Meestal maximaal 10. Ik ben na langere tijd toch zwanger geworden. Het kan dus wél en ik weet niet of de korte luteale fase een oorzaak is geweest vna het langer uitblijven van mijn zwangerschap, of dat dat er helemaal niet toe heeft gedaan, maar uiteindelijk is het gelukt.

MVG
Wenser

Hoi Moeska,

De gemiddelde vrouw heeft 14 dagen zitten tussen haar eisprong en haar menstruatie, maar dat is natuurlijk gemiddeld genomen. Voor de een is dat 10 dagen en voor de ander 18 of misschien zelfs wel langer. Voor jou is dat blijkbaar 10 dagen. Dit is prima. Mocht het korter worden, dan zou ik het even bespreken met je arts, want dat is wel te kort. Ikzelf heb ook een dag of 10 ertussen zitten, dus het is zeker niet ongewoon. Wat wel zo is, is dat het min of meer iedere maand hetzelfde is, dus niet de ene keer 10 en de andere keer 18 dagen, maar bijvoorbeeld de ene keer 10 en de andere keer 12, dat kan gewoon.

Je begint inderdaad te tellen op het moment dat je echt ongesteld bent, dus als het echt doorzet.

Groetjes, Esk

Terug
Bovenaan